مانع تراشی عربستان درمسیرحج ، تامین خواست رژیم صهیونیستی است

مانع تراشی عربستان درمسیرحج ، تامین خواست رژیم صهیونیستی است
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 12:42

رییس جمهوری با بیان اینکه «ولایت فقیه، خیمه اتحاد و هدایت در سخت ترین شرایط بوده و است»، تاکید کرد: وجود اختلاف در میان قوا و ارکان کشور توهم است؛ رهبری محور وحدت هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان آذربایجان غربی اظهار داشت : سیره امام خمینی (ره) راه استقلال و آزادی را مشخص کرد و رهبر معظم انقلاب به شایستگی آن را ادامه دادند.
روحانی با اشاره به اینکه اتحاد و یکدلی اقوام و مذاهب در آذربایجان غربی، الگوی اتحاد در ایران اسلامی و نماد ریشه واحد مردم است ، گفت: همه اقوام و مذاهب در جنگ و صلح مطیع ولایت فقیه بوده اند.

رییس‌ جمهوری انسجام ، وحدت، یکپارچگی، همبستگی، ایمان، انگیزه و استعدادهای فراوان را عاملی برای رسیدن به پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ در کشور دانست و بر ضرورت تلاش و کار خستگی‌ناپذیر برای رسیدن به توسعه و پیشرفت تأکید کرد.

روحانی با اشاره به اینکه مردم این استان همواره در حراست و حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقتدر و قهرمان بودند، گفت: همزیستی و وحدت و انسجام بسیار خوبی میان مردم آذربایجان غربی وجود دارد و این همزیستی نشان می‌دهد که ما همه از یک ریشه و ایران عزیز هستیم و این سرزمین به همه ما تعلق دارد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه علما و چهره‌های برجسته علمی، از این استان خدمات ارزنده‌ای را به کشور و جهان ارایه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، بزرگان، سرداران و شهدای عالی‌مقامی همچون باکری ها ، خرازی ها و همت ها از این سرزمین بپا خاستند و درخشیدند و از ایران دفاع کردند و مردم قدردان ایثارگران هستند.

روحانی خرداد را ماهی پرحادثه و پرتحول در تاریخ نهضت اسلامی و انقلاب برای ملت ایران برشمرد و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، خاطر نشان کرد: از آغاز نهضت اسلامی به امروز فراز و نشیب‌های فراوانی در کشور داشته‌ایم و امروز عظمت، استقلال، امنیت و یکپارچگی ما بحق مدیون نهضت امام خمینی(ره) است.

رییس‌ جمهوری افزود: رهبری، شجاعت، صبر، ایمان، عرفان، هوشمندی و تدبیر امام از او شخصیتی استثنایی در جهان بوجود آورد به گونه‌ای که امام عالم، فقیه، دانشمند، فیلسوف و سیاستمداری به معنای واقعی کلمه بود که نهضت عظیم و بزرگی را به ثمر رساند.

وحانی با اشاره به اینکه سیره امام و بیانات، سخنان و رهنمودهای او راه را برای ملت ایران مشخص کرد، اظهار داشت: اینکه مردم به تنهایی و بدون اتکا به قدرت‌های خارجی بتوانند، در برابر یک رژیم تا دندان مسلح، که مورد حمایت همه کشورهای جهان بود، پیروز شوند، بسیار حائز اهمیت است.

رییس‌ جمهوری اقدام مجلس خبرگان رهبری، پس از ارتحال امام خمینی(ره) در انتخاب جانشین به حق امام، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را، بسیار مهم دانست و گفت: امروز راه امام، توسط خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری، ادامه یافته است.

روحانی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه به عنوان چتر و خیمه‌گاهی هستند که همه ملت در فراز و نشیب‌ها و روزهای سخت زیر آن جمع می‌شوند، گفت: پیروزی در انقلاب و دفاع مقدس بخاطر مجاهدت و ایستادگی مردم و اتحاد و انسجام آنان حاصل شد.

رییس جمهوری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، همه ملت ایران از اقوام ، مذاهب و ادیان مختلف برای دفاع از کشور، در کنار هم و دوشادوش یکدیگر حضور داشته و فداکاری کردند.

دکتر روحانی یکپارچگی و اتحاد مردم را حائز اهمیت دانست و افزود: استان آذربایجان غربی نمونه‌ای برای وحدت و اتحاد در کشور است.

رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران نژاد، قومیت و طایفه‌شان را در صحنه‌های ملی، پشت سر گذاشته و همه با اتحاد در کنار هم فداکاری و ایثار نمودند، گفت: امروز از روزهای سخت به خوبی عبور کرده ایم و این بسیار مهم بود که جمهوری اسلامی ایران بتواند در برابر قدرت‌های بزرگ و شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایستادگی و مقاومت کند.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران قدردان فداکاری و ایثار بوده و آن را در حافظه تاریخی خود حفظ می‌کند، اظهارداشت: میدان سیاست پیچیدگی‌های گسترده‌ای دارد و هنر در مذاکرات هسته‌ای برابر دنیا این بود که افراد درستی برای این کار برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه دشواری‌ها و پیچیدگی‌های حضور در میدان سیاست همانند حضور در میدان ایثار و فداکاری و جنگ است، گفت اینکه بتوانیم سند بزرگی را در برابر قدرت‌های دنیا به نتیجه برسانیم، بسیار اهمیت دارد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه ما باید از همه نیروهای فرهیخته در کشور استفاده کرده و به آنان افتخار کنیم، گفت: باید از فرصت حضور بانوان توانمند در مدیریت و بخش‌های مختلف کشور، استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به شرایط کشورهای منطقه و ناامنی که سراسر منطقه را فرا گرفته است،‌گفت: امروز با عنایت الهی کشور ما در امنیت، ثبات و وحدت و انسجام بسیار خوبی، قرار دارد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به مانع تراشی عربستان در مسیر حج زائران ایرانی اشاره کرد و افزود: حج، مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان و جایگاهی برای رسیدن به منافع دنیای اسلام است. شیوه کودکانه مدعیان خادمی حرمین شریفین برای سد کردن راه خدا و حج و ترویج بی ثباتی در منطقه، تامین خواست رژیم صهیونیستی است.

روحانی با بیان اینکه همه کسانی که امروز بی‌ثباتی را در منطقه به راه انداخته‌اند، می‌خواستند تا تروریسم و بی‌ثباتی را در ایران به راه بیندازند، ریشه تروریسم و کشتار را در صهیونیسم، برشمرد و افزود: آنها هنگامی که وحدت و سد آهنین ملت را مشاهده کردند، نتوانستند اقدامات خود را انجام دهند.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: ایمان، انسجام، ایستادگی و وحدت مردم، اصلی اساسی است که باعث شده قدرت‌های جهانی در برابر ایران هراس داشته و نتوانند نقشه‌های شوم خود را به اجرا برسانند.

روحانی با بیان اینکه امروز وحدت و انسجام در تمام سطوح کشور، نمایان است، گفت: هیچ توهمی مبنی بر وجود اختلاف در ایران اسلامی و میان قوای کشور نباید در ذهن کسی بوجود آید چرا که امروز رهبری ، هدایت‌گر و محور وحدت هستند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه امروز باید همگان برای توسعه کشور و رفع بیکاری، وارد صحنه شوند، گفت: واژه بیکاری در منطقه‌ای مانند آذربایجان غربی با وجود طبیعت منحصر بفرد، زمین‌های حاصلخیز و هم‌مرز بودن با سه کشور بزرگ، مفهومی ندارد، بلکه ما باید از این مرزها در روابط با کشورهای همسایه استفاده و بهره ببریم و دولت هم باید به وظایفی که در این زمینه بر عهده دارد، عمل کند.

روحانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات دولت برای توسعه بیش از پیش استان آذربایجان غربی، گفت: دولت، 49 طرح و پروژه با اعتبار 949 میلیارد تومان برای استان آذربایجان غربی در این سفر در نظر گرفته که تمامی آنها در سال 95 و 96 اجرایی خواهد شد. همچنین طرح‌هایی مانند اتصال ارومیه به راه‌آهن سراسری هم از جمله مواردی است که در دولت پیگیری می شود.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری جمعی از برگزیدگان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه اهل تسنن ارومیه و نماینده اقلیت‌های مذهبی و دیگر منتخبین و دیگر شخصیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی استان آذربایجان غربی به بیان مسایل، نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پیرامون این استان پرداختند.

 

ایسنا
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها