لیبرمن جاده صاف کن اقدامات تروریستی نتانیاهو

لیبرمن جاده صاف کن اقدامات تروریستی نتانیاهو
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 17:37

العالم - "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رزیم صهیونیستی با تعیین "اویگدور لیبرمن" تندرو به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اقدامات تروریستی خود را در سرزمین های اشغالی به پیش می برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاهرام در مقاله ای به قلم دکتر "محمد السعید ادریس" کارشناس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی الاهرام با عنوان «وقتی نقاب ها فرو می افتد» به انتساب "اویگدور لیبرمن" تندرو به سمت وزیر جنگ این رژیم و همچنین نقض تعهد و توافق نتانیاهو با تونی بلر نخست وزیر انگلیس در مخالفت با برگزاری کنفرانس بین المللی صلح و مخالفت با ابتکار صلح فرانسه به عنوان دو ضربه همزمان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روند تلاش های جاری برای فعال سازی به اصطلاح روند صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

ادریس در مطلب خود همچنین به روند یهودی سازی و شهرک سازی صهیونیست ها در فلسطین و تضییع حقوق فلسطینیان و در عین حال اظهارات تونلی بلر در مورد آمادگی اعراب برای عادی سازی روابط با رزیم اسرائیل در چارچوب نسخه ای تعدیل شده و تخفیف یافته از ابتکار صلح عربی پرداخته است.

این کارشناس مصری در نوشته خود تصریح کرده، "چه چیزی نتانیاهو را به سوی تخریب عامدانه توافقات صورت گرفته با تونی بلر و دیگر طرف های منطقه ای کشاند؟ این سوال مهمی است اما پاسخ آن مهمتر است؛  نتانیاهو خوشحال و خیالش آسوده است که رژیم اسرائیل در شرایط آشفته کنونی و درحالیکه توازن قدرت در منطقه در حال حاضر به نفع صهیونیستی به هم خورده، مجبور به مذاکره با فلسطینیان آنهم در چارچوب کنفرانس بین المللی و دادن امتیاز به آنها نیست، اما نتانیاهو در عین حال درصدد دستیابی به صلحی بدون هزینه و پرداخت بهای آن است و بیش از اینکه رژیم اسرائیل مجبور به تعامل با اعراب باشد، این اعراب هستند که نیازمند همکاری با رژیم اسرائیل هستند و ظاهرا فلسطین و حقوق مردم فلسطین هم مانعی بر سر اشتیاق و حرص اعراب برای نزدیکی به رژیم اسرائیل نیست و اعراب حاضرند تا از مانع مساله فلسطین هم عبور کنند".

وی در خاتمه تاکید کرده که "این منطقی است که نتانیاهو در حال ترویج آن است و این چنین نقاب از چهره اوهام و افسانه ها در مورد تعهد اعراب نسبت به فلسطین و امنیت ملی عربی فرو می افتد".

201-9

پربیننده ترین خبرها