نشست مشورتی سران شورای همکاری خلیج فارس

نشست مشورتی سران شورای همکاری خلیج فارس
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 21:34

العالم - سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس مشورتی در جده، اوضاع منطقه و روابط با ایران را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دبیرخانۀ شورای همکاری خلیج فارس که مقرّ آن در ریاض است، دیروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که سران 6 کشور عضو، در نشستی جدیدترین تحولات کشورهای عربی و منطقه ای و چارچوب همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی را مورد بررسی قراردادند.
این دبیرخانه افزود: وزرای خارجه این کشورها نیز روز یکشنبه ضمن برگزاری جلسۀ مشترک، توصیه هایی را برای تقدیم به دیدار مشورتی امروز سران کشورهای عضو برگزار کردند.
گفتنی است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از زمان تأسیس در سال 1998، نیمۀ هر سال میلادی نشست مشورتی برگزار می کنند تا خط مشی اقدامات مشترک را برای کنفرانس رسمی دیگر که هر سال به طور متناوب در پایتخت یکی از کشورهای عضو برگزار می شود، تعیین کنند.
کنفرانس مشورتی امروز به بررسی چند موضوع پرداخت از جمله: مذاکرات یمن در کویت در پی مانع تراشی های عربستان، نقض آتش بس در حلب (توسط گروههای تروریستی مورد حمایت قطر و عربستان)، آزادسازی فلوجه توسط نیروهای عراقی علی رغم هجمۀ سیاسی و تبلیغاتی به سرکردگی ریاض و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و نیز مشکلات بزرگی که برخی از این کشورها به دلیل دخالت در لیبی، لبنان، مصر و افغانستان دارند.

202-201-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها