داعش از مردم فلوجه سپر انسانی ساخته است

داعش از مردم فلوجه سپر انسانی ساخته است
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 22:52

العالم - کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نسبت به امنیت جان ساکنان شهر فلوجه در نبرد میان ارتش عراق و تروریست های داعش ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ویلیام اسپیندلر" سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد تاکید کرد که داعش در مقابله با نیروهای نظامی، بسیج مردمی و عشایر عراق، از مردم فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.
وی گفت که آمارها حاکی از آن است که داعش چندصد خانواده را در مرکز فلوجه به عنوان سپر انسانی نگه داشته و طی هفته گذشته فقط حدود 3 هزارو700 نفر موفق به خروج از این شهر شده اند.
آریان رومیری دیگر سخنگوی این سازمان نیز گفت: اغلب کسانی که موفق به خروج از فلوجه شده اند در اطراف آن ساکن بوده اند و تحرکات داخل شهر زیر نظر تروریست ها برای ممانعت از خروج مردم فلوجه ادامه دارد.
ارتشبد "عبدالوهاب الساعدی" فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه نیز درباره آخرین تحولات نبرد فلوجه اعلام کرد: نیروهای مشترک عراقی هنوز به مناطق سکونت شهروندان در فلوجه نرسیده اند.
وی تأکید کرد که نیروهای تحت امرش با اهالی فلوجه در تماس هستند و مناطق حضور آنها را می دانند از این رو محور حمله را از جنوب انتخاب کرده اند تا از مناطق تجمع شهروندان که تعدادشان بین 30 تا 50 هزار نفر است، دور باشند.

202-201-9

پربیننده ترین خبرها