اعتراف اسرائیل؛ نفوذ ایران و پسرفت آمریکا در خاورمیانه

اعتراف اسرائیل؛ نفوذ ایران و پسرفت آمریکا در خاورمیانه
چهارشنبه 12 خرداد 1395 - 13:22

تحلیلگران صهیونیست عقب نشینی آمریکا از منطقه و گسترش نفوذ ایران را ماهیت خاورمیانه جدیدی توصیف کردند که در حال شکل گیری است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، "یارون اشنایدر"، کارشناس مسائل خاورمیانه، شبکۀ دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: «جنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس در سخنانی اعلام کرد محور مقاومت دستاوردهای بسیاری در جبه های مختلف در خاورمیانه رقم زده است».
اشنایدر همچنین گفت: «قاسم سلیمانی اعلام کرده است که در سوریه طرحهای آمریکا را با بن بست رو به رو کرده وآمریکایی ها را از عرصه سوریه عقب رانده اند».
این کارشناس صهیونیست، با اشاره به اینکه ارتش عراق و گروه های مردمی شیعۀ مورد حمایت ایران عملیات گسترده ای را برای پاکسازی فلوجه از عناصر داعش آغاز کرده اند، افزود: «سپاه پاسداران ایران 20 هزار رزمنده ای را که در عملیات آزادی فلوجه از چنگ داعش شرکت کرده اند، همراهی می کند».
اشنایدر در بخش دیگری از تحلیل خود اشاره کرد که حزب الله اخیرا در جوار بارگاه حضرت زینب، که از جایگاه مقدس و والایی نزد شیعیان برخوردار است، در رزمایشی اقتدار خود را به نمایش گذاشت. نیروهای حزب الله با افتخار پرچم خود را در بارگاه حضرت زینب برافراشتند.
اشنایدر گفت که ایرانی ها، پس از ماه ها نبرد با داعش در سوریه، در حال حاضر زمام امور را به دست گرفته ند. از نظر ایرانی ها نه آمریکا و نه روسیه نمی توانند جلوی نفوذ و توسعه قدرتشان را در منطقه بگیرند.
کارشناس صهیونیست، در پایان، اعتراف کرد که خاورمیانۀ جدید با عقب نشینی آمریکا و نفوذ گستردۀ ایران در حال شکل گیری است.

 

پربیننده ترین خبرها