دستور قتل افعی های زخمی داعش در فلوجه

دستور قتل افعی های زخمی داعش در فلوجه
چهارشنبه 12 خرداد 1395 - 21:26

یک فرمانده عراقی تاکید کرد تنها حدد یک هزارداعشی در شهر فلوجه حضور دارند و فرماندهان این گروه تروریستی دستور قتل نیروهایی که زخمی می‌شوند را صادر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، "حسن عبدالهادی" جانشین فرمانده کل گردان های سید الشهدای عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روند عملیات آزادسازی شهر فلوجه را تشریح کرد و گفت: گمان می‌کنم عملیات محاصره شهر فلوجه به زودی پایان خواهد یافت، به لطف خدا جوانان ما در نیروهای امنیتی عراق موفق شدند وارد دو منطقه "الشهدا" و "صناعی" در فلوجه شوند. امروز نیروهای داوطلب مردمی درمناطق عملیات خود همراه با سایر نیروهای نظامی عراقی پیشروی کرده و پل "صقلاویه" که یک پل حیاتی و متصل کننده فلوجه به مناطق شمالی آن است را به کنترل خود در آوردند.

وی ادامه داد: عملیات نظامی در مناطق مختلف همچون شمال و جنوب شهر فلوجه همچنان ادامه دارد البته این عملیات شامل درگیری‌های مستقیم نظامی نمی‌شوند زیرا همان‌طور که می دانید داعشی ها در مبارزه‌های خود تنها به ایجاد تله‌های انفجاری و بمب گذاری منازل مسکونی روی می‌آورد، به همین دلیل حشد الشعبی مسیرهای دیگری غیر از مسیرهای اصلی را در پیش گرفت و همچنان تعداد زیادی از منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی خنثی نشده باقی مانده‌اند.

در خواست از اهالی منطقه گرمه برای بازگشت به منازل خود

همچنین این فرمانده عراقی خبر داد:  ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق از ساکنان منطقه "گرمه" که به دلیل عملیات نظامی این منطقه را ترک کرده بودند درخواست کرد با توجه به پایان یافتن عملیات در این منطقه و پاک‌سازی آن از وجود داعشی ها به منازل خود بازگردند. البته برخی از منازل مسکونی به دلیل بمب گذاری توسط داعش ویران شده‌اند اما اغلب آنها توسط نیروهای مهندسی پاک‌سازی شده و سالم باقی مانده‌اند.

صدور فرمان کشتن نیروهای زخمی در فلوجه از سوی فرماندهان داعش

وی همچنین گفت: بمباران مراکز داعش در  فلوجه همچنان ادامه دارد، بر اساس اطلاعاتی که از اهالی فلوجه به دست آوردیم در حدود 1000 تروریست تکفیری داخل فلوجه مستقر شده‌اند، یگان‌های جنگ الکترونیک نیروهای داوطلب مردمی نیز به واسطه شنود ارتباطات تروریستها متوجه شدند تعدادی از داعشی های مستقر در فلوجه از اتباع کشور چین هستند.  همچنین فرماندهی گروه تروریستی داعش به نیروهای خود در فلوجه دستور داده است نیروهای زخمی خود در فلوجه را به قتل برسانند.

عبدالهادی در خصوص عملیات جاری در فلوجه گفت: می‌توان گفت وضعیت عملیات  در مرکز فلوجه هم اکنون چندان روشن نیست اما می‌توان گفت پیشروی‌های بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است، عملیات در گرمه پایان یافت و کار نیروهای مردمی در صقلاویه نیز امروز و یا فردا به پایان خواهد رسید. مناطق صقلاویه و پل آن وهمچنین منطقه "زغارید" که برای داعش نقاط حیاتی هستند به لطف خدا آزاد شدند.

وی مشکل اصلی آزادسازی شهر فلوجه را حضور افراد غیر نظامی در این شهر دانسته و گفت: مشکل اصلی در عملیات آزادسازی شهر فلوجه افراد غیر نظامی باقی مانده در این شهر هستند که تعدادشان به 40 تا 50 هزار خانوار می‌رسد. خانواده‌هایی که موفق به خروج از این شهر شدند وضعیت ساکنان فلوجه را اسفبار توصیف کرده‌اند. دلیل اصلی تأثیر در پاکسازی شهر فلوجه حضور تعداد زیادی غیر نظامی در این شهر است نیروی هوایی عراق اعلامیه‌هایی را بر روی شهر فلوجه رها کرده و با مشخص کردن مسیرهای امن برای خروج از آنان درخواست کرده به دلیل ادامه یافتن عملیات نظامی شهر را ترک کنند.

حسن عبدالهادی در پایا خبر داد: امروز حیدر العبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق از اتاق عملیات نیروهای امنیتی در فلوجه بازدید کردند.

 

پربیننده ترین خبرها