شرط انصارالله یمن برای تشکیل دولت وحدت ملی

شرط انصارالله یمن برای تشکیل دولت وحدت ملی
جمعه 14 خرداد 1395 - 08:23

جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که تشکیل دولت وحدت ملی مشروط به این است که سازمان ملل متحد بی طرفی عبدربه منصور هادی در دوران ریاست جمهوری موقتش را تضمین کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العلام، محمد عبدالسلام رئیس هیئت اعزامی جنبش انصار الله یمن به مذاکرات کویت روز پنجشنبه در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد : جنبش انصار الله مخالفتی با بقای عبدربه منصور هادی در سمت ریاست جمهوری در مرحله انتقالی برای اداره موقت امور یمن ندارد ولی باید بی طرفی را رعایت کند و نباید هیچ تصمیمی که به ضرر انصار الله و متحدانش باشد ، اتخاذ کند.
عبدالسلام گفت : عبدربه در دوران ریاست جمهوری موقتش باید با دولت وحدت ملی هماهنگ باشد و همکاری کند و سازمان ملل باید تضمین کند که عبدربه ضد جنبش انصار الله و متحدانش اقدامی نکند.
رئیس هیئت جنبش انصار الله اعلام کرد : باید شورائی با مشارکت همه طرف های یمنی تشکیل شود و عبدربه در دوران ریاست جمهوری موقتش هر تصمیمی که اتخاذ می کند ، باید به موافقت و تصویب این شورا برسد.
عبدالسلام از پیشرفت مذاکرات درباره مبادله اسرا خبر داد و گفت : مذاکرات مربوط به مبادله اسرا پیشرفت خوبی داشته است و مسائل "خروج نیروهای مسلح از شهرها " و " واگذاری اسلحه به دولت " نیز مشکل حاد و بغرنجی نیست و ما هم اکنون هویت و ماهیت دولتی را که باید سلاح های خود را به این دولت واگذار کنیم ، بررسی می کنیم و ما دیدگاه های قابل قبولی را درخصوص این مسائل ارائه کرده ایم.
عبدالسلام درباره سرنوشت کمیته های مردمی یمن نیز اظهار داشت: طبق نتایج مذاکرات ملی یمن؛ سرنوشت کمیته های مردمی معلوم است و می توان این کمیته ها را در نیروهای مسلح ادغام کرد. 
خبر دیگر اینکه 12 مزدور عربستان در درگیری با ارتش و کمیته های مردمی در منطقه العلم شهر عسیلان استان شبوه کشته و ده ها مزدور دیگر زخمی شدند.
خبرنگار شبکه العالم در یمن اعلام کرد : در میان تلفات مزدوران عربستان 2 فرمانده به نام " حسین لکمح السحاقی العوقلی " و " علی سعود حمیضه " وجود دارند.
خبرنگار العالم افزود : جنگنده های عربستان روز پنجشنبه منطقه العلم را بمباران کردند و برفراز شهرهای بیحان و عسیلان نیز برای پشتیبانی از مزدورانی که به سوی منطقه العلم پیشروی می کردند و لی ناکام ماندند ، پرواز می کردند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها