آخرین خبرها از عملیات آزادسازی فلوجه +ویدیو

جمعه 14 خرداد 1395 - 13:39

حومه فلوجه (العالم)ـ نیروهای مشترک عراقی در ادامه روند عملیات آزادسازی شهر فلوجه راه مواصلاتی میان شهر الصقلاویه و شهر الفلوجه را قطع و محاصره فلوجه را کامل کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، نیروهای مشترک عراق نفوذ به شهرک الصقلاویه به منظور آزادسازی آن را آغاز کردند.
این نیروها پس از نبرد دو روزه تحت پوشش حمایت هوایی و توپخانه ای به اطراف شهر الصقلاویه در شمال فلوجه یورش بردند. نیروهای عراقی با کمک و پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی بر جاده مواصلاتی الصقلاویه و فلوجه تسلط یافتند و راه های امدادرسانی داعش بر این دو منطقه را قطع کردند.

آغاز پاکسازی محله به محله شهر الصقلاویه 
به گزارش خبرنگار العالم در منطقه عملیاتی فلوجه، نیروهای نظامی عراق بر بیشتر محله های الصقلاویه تسلط یافته اند و ظرف چند ساعت آینده این شهر به طور کامل آزاد خواهد شد.
ابوطه الناصری سرلشکر لشکر دهم الحشد الشعبی ( نیروهای داوطلب مردمی) در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: نیروهای عراقی پاکسازی محله به محله الصقلاویه را آغاز کرده اند و عملیات پاکسازی کامل آن ظرف یک یا دو روز آینده به پایان خواهد رسید.
فرمانده الحشد الشعبی با توجه به فروپاشی گروه تروریستی داعش و بیرون رانده شدن داعشی ها از صدها کیلومتر به ویژه پس از آزادسازی بیشتر مناطق پیرامون شهر فلوجه و محاصره این گروه از تمامی جهات، از آزادی شهر فلوجه در آینده نزدیک خبر داد.

تحقق 70 درصد از آزاد سازی فلوجه
از سوی دیگر احمد الاسدی سخنگوی الحشد الشعبی به خبرنگار العالم اظهار داشت: ما از همان روز اول عملیات بزرگی را آغاز کردیم و آزادسازی الکرمه و الصقلاویه به عنوان بخشی از عملیات آزادسازی فلوجه تحقق یافت. هم اکنون بیش از 60 تا 70 درصد عملیات آزادسازی فلوجه تحقق یافته است و فقط 30 درصد آن باقی مانده است. ما پر و بال دشمن را بریدیم و هم اکنون فقط مرکز شهر باقی مانده است . ما در مرحله اول عملیات توانستیم بیش از 450 کیلومتر مربع را آزاد کنیم.
نیروهای مرکز مبارزه با تروریسم در محور جنوبی فلوجه به پیشروی خود در اطراف شهر ادامه می دهند و توانستند پل التفاحه و مناطق پیرامون آن را به کنترل خود درآورند.
209 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها