روسیه: مانع تراشی مخالفان سوری غیراخلاقی است

روسیه: مانع تراشی مخالفان سوری غیراخلاقی است
شنبه 15 خرداد 1395 - 08:29

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد مانع تراشی مخالفان سوریه و شرط گذاشتن برای ادامه مذاکرات در صورت ارسال کمکهای انسانی را اقدامی غیراخلاقی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "ویتالی چورکین" گفت: هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری در مذاکره با دولت سوریه جدی نیست.
چورکین روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مخالفان سوری با شرط و شروط جدید خود مذاکرات را پیچیده و دشوار می کنند.
مخالفان سوری خارج نشین وابسته به عربستان مدعی هستند که رساندن کمک های بشردوستانه به مردم نیازمند در مناطق جنگی و ناآرام، شرط تداوم مذاکرات است.
چورکین افزود: مخالفان سوری تداوم مذاکرات را منوط به اجرای شرط و شروط جدید خود کرده اند، که این کار اشتباه و غیراخلاقی است.
نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: من تاکنون به یاد ندارم که هیچ طرف مذاکره کننده ای به ادعای عملی نشدن شرط و شروطش مذاکرات را به تعویق بیندازد.
چورکین خاطرنشان کرد: کمک های بشردوستانه در شرایط امن و مناسب به دست شهروندان سوری می رسد.
چورکین خواستار لغو تحریم های سوریه شد و گفت : بهبود اوضاع سوریه مستلزم لغو تحریم ها است.
این دیپلمات روس افزود: ما امیدواریم برخی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل که عامل تحریم های سوریه هستند ، کاری برای لغو این تحریم ها و بهبود اوضاع سوری ها بکنند چرا که به گفته کارشناسان سازمان ملل ؛ این تحریم ها تأثیر نامطلوب در اوضاع سوریه گذاشته است.
شورای اتحادیه اروپا اواخر مه 2016 تحریم های سوریه را تا روز اول ژوئن 2017 به بهانه برخورد غیرقانونی دولت دمشق با مردم تمدید کرد. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها