پاسخ دندان شکن نمایندۀ عراقی به سفیر عربستان

پاسخ دندان شکن نمایندۀ عراقی به سفیر عربستان
شنبه 15 خرداد 1395 - 08:52

نماینده پارلمان و رئیس جنبش "اراده" در عراق، از عربستان خواست برای آموزش کار دیپلماتیک به سفیر خود در بغداد، او را به دورۀ آموزشی بفرستد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حنان الفتلاوی" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر از عربستان سعودی درخواست می کنم که سفیرشان در عراق را به دورۀ آموزشی فشرده درباره اصول کار دیپلماسی بفرستند، زیرا "ثامر السهبان" اظهاراتی تازه سر داده و در امور داخلی عراق دخالت کرده و این بار از تغییر بافت جمعیت سخن رانده است.

به نوشته وبگاه شبکه السومریه، الفتلاوی تاکید کرد: این گونه اظهارات، خلاف فعالیت دیپلماتیک در هر کشوری است. در این میان، وزارت خارجۀ عراق نیز سکوت کرده است، به همین سبب از آن ها نیز می خواهم، این سفیر را فرا بخوانند و یک بار برای همیشه به او هشدار دهند که از این گونه اظهارات غیرمنضبط و فکر نشده درباره عراق دست بکشد.

 

حنان الفتلاوی

الفتلاوی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که السهبان به هشدارها گوش ندهد، بهتر است او را از عراق اخراج کنیم، زیرا ما به سفیری که تحریک به طایفه گری و دعوت به فتنه انگیزی کند، نیازی نداریم؛ به ویژه که مردم عراق از طایفه های مختلفی هستند و اکنون درگیر شدیدترین جنگ برای آزادسازی خاک میهن از پلیدی های داعش هستند و این نخستین بار است که چنین همبستگی با نهادهای امنیتی و بسیج مردمی صورت می گیرد و در چنین شرایطی، به هیچ وجه نیازمند اظهاراتی نیستیم که ما را به خانه اول برگرداند.

ثامر السهبان، تاکنون چندین بار به سبب اظهارات مداخله جویانه در امور عراق، خشم مردم این کشور را برانگیخته است به طوری که مردم چند شهرِ عراق با برگزاری تظاهرات، اخراج او از کشور را خواستار شدند.

السبهان در جدیدترین اظهارات توهین آمیز و مداخله جویانه خود مدعی شده است که حضور شخصیت‌های ایرانی نزدیک فلوجه بیانگر آن است که ایرانیها "به دنبال سوزاندن اعراب عراقی در آتش طایفه‌گری، و تغییر بافت جمعیتی این کشور هستند"!

205

پربیننده ترین خبرها