ماه رمضان چه روزی آغاز می‌شود؟

ماه رمضان چه روزی آغاز می‌شود؟
شنبه 15 خرداد 1395 - 13:09

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد، به احتمال قوی سه‌شنبه اول ماه رمضان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حجت‌الاسلام موحدنژاد؛ عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در نشست خبری گفت: روز یکشنبه ۲۹ شعبان بیش از ۱۵۰ گروه در نقاط مختلف کشور برای رویت هلال ماه مبارک رمضان اقدام خواهند کرد.
وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی کارشناسان رویت، هلال در روز ۲۹ شعبان قابل رویت نخواهد بود، خاطرنشان کرد که برخی از کارشناسان احتمال ضعیفی برای رویت می‌دهند.
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد:‌ گروه‌های استهلال به دقت کار خود را انجام می‌دهند و گزارش‌ها به ستاد استهلال خواهد رسید و در صورتی که یکشنبه هلال دیده شود، دوشنبه اول ماه رمضان خواهد بود و در غیر این صورت مطابق تقویم روز سه‌شنبه اول ماه مبارک رمضان است و احتمال قوی‌تر همان سه‌شنبه است.
حجت‌الاسلام موحدنژاد افزود: دوشنبه هلال به سادگی با چشم عادی دیده خواهد شد و ممکن است، برای برخی این شبهه پیش بیاید که شب دوم است، ولی به هرحال در یکشنبه شب احتمال ضعیفی دارد که هلال رویت شود به هر حال ما باید منتظر رصد باشیم. کارشناسان نیز در این زمینه اختلاف دارند اگرچه بیشتر کارشناسان این هلال را قابل رویت نمی‌دانند.
وی افزود: در خارج از ایران مثلاً در ‌آفریقای جنوبی در همان شب با ابزار هلال ماه مبارک رمضان قابل رویت است و همچنین در شمال غربی آمریکای جنوبی در کشورهایی مانند بولیوی و کشورهای مجاور هلال با چشم عادی نیز قابل رویت است اما در ایران و در کشورهای مسلمان معمولاً هلال قابل رویت نیست.
حجت‌الاسلام موحدنژاد خاطرنشان کرد: اگر سه شنبه اول ماه مبارک رمضان باشد، اختلافات فتوایی تاثیری روی آن ندارد و اول ماه یکسان با فتواهای مختلف خواهیم داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها