خوشحالی صهیونیستها ازبیانیه پایانی کنفرانس پاریس

خوشحالی صهیونیستها ازبیانیه پایانی کنفرانس پاریس
يکشنبه 16 خرداد 1395 - 11:10

رژیم صهیونیستی از بیانیۀ پایانی کنفرانس پاریس اظهار خشنودی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم کنفرانس صلح خاورمیانه جمعه گذشته در پاریس به کار خود پایان داد ولی بیانیۀ پایانی آن هیچ اشاره ای به بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین و یا مرزهای دولت فلسطین بر اساس سال 1967 نکرد. این نشست همچنین رژیم صهیونیستی را به انجام هیچ اقدام فوری به نفع مردم فلسطین ملزم نکرده است.
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیانیۀ پایانی فقط از دو طرف خواسته که به میز مذاکرات بازگردند و ضمن ابراز نگرانی نسبت به شهرک سازی، "خشونت فلسطینی" را محکوم کرده است.
این شبکه، لحن نرم و مورد رضایت اسرائیل در بیانیۀ پایانی کنفرانس پاریس را ناشی از تلاش های گستردۀ دیپلماتیک تل آویو با مقامات اروپایی و آمریکایی در هفته های اخیر دانسته تا از صدور قطعنامه علیه اسرائیل یا محکوم کردن این رژیم و یا ملزم کردنش به تصمیمات خلاف میلش جلوگیری کند.
این شبکه تلویزیونی خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه تلاش کرده تا جامعۀ بین الملل و در رأس آنها فرانسه از ایدۀ برگزاری کنفرانس بین المللی برای احیای فرایند صلح بین اسرائیل و فلسطین منصرف شوند تا مبادا قطعنامه های بین المللی شامل حالش شود.
نتانیاهو به وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده بود که ایجاد کارگروه برای بررسی منافع حیاتی از جمله مسالۀ امنیت اسرائیل را نمی پذیرد و بهتر است فرانسه و متحدانش محمود عباس را به پذیرش فوری مذاکرۀ مستقیم و بدون قید و شرط تشویق کنند.
وزرا و نمایندگان حدود 28 کشور به علاوۀ سازمان ملل متحد و اتحادیۀ اروپا روز جمعه در کنفرانس پاریس شرکت کردند که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی با آن که مذاکرات مستقیم میان آنها از سال 2014 معلق مانده به این نشست دعوت نشدند.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها