فیسبوک العالم از 5 میلیون لایک عبور کرد

فیسبوک العالم از 5 میلیون لایک عبور کرد
يکشنبه 16 خرداد 1395 - 16:40

العالم - شمار دنبال کنندگان صفحه شبکه خبری العالم عربی در فیسبوک از مرز 5 میلیون نفر فراتر رفت.

صفحه فیسبوک شبکه خبری العالم، با استقبال بسیاری از سوی عرب زبانان به ویژه مردم کشورهای عراق، سوریه، مصر، عربستان، بحرین و کویت روبرو شده است؛ و تعداد مراجعه کنندگان صفحه (Reach) به روزانه 2 میلیون بازدید رسیده است.
همچنین میزان لایک و اشتراک و نظرهای کاربران نیز به بیش از یک میلیون فعالیت (engagement)  در روز رسید که این رقم در مقایسه با صفحات شبکه‌های دیگر که بیش از 12 میلیون دنبال کننده دارند بیشتر است به صورتیکه میزان مشارکت در این شبکه ها از 700 هزار در روز فراتر نمی رود.
گفتنی است صفحات العالم در شبکه‌های اجتماعی تاکنون به روش‌های مختلفی مورد حمله قرار گرفته است، به طوری که همزمان با اوج گرفتن حوادث یمن، صفحه توییتر و یوتیوب العالم توسط هکرهایی از کشور عربستان سعودی وابسته به سازمان اطلاعات آل سعود، مورد تهاجم قرار گرفت، و هکرها خبرهای دروغین در این صفحات منتشر کردند.
مدیریت یوتیوب نیز چند ماه پیش به دلیل شکایت یا فشار سازمان صدا و سیمای عربستان، صفحه یوتیوب العالم را که نزدیک به 60 هزار دنبال کننده داشت، مسدود کرد.
فیسبوک همچنین اجازه انتشارهیچگونه عکس و تصویری از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و سید عباس الموسوی دبیرکل پیشین آن و دیگر رهبران مقاومت به العالم نمی دهد؛ و ضمن حذف اینگونه تصاویرو دخالت در حریم خصوصی شبکه، انتشار تصاویری از این دست را با سیاست‌های فیسبوک مغایراعلام کرده و هشدار می دهد در صورت تکرار، صفحه العالم را به طور کامل مسدود خواهد کرد.
فیس بوک حتی با ممنوع کردن انتشار هرگونه مطلب علیه رژیم صهیونیستی ، طی نامه‌هایی صریحا انتشار پست‌ علیه رژیم صهیونیستی را مخالف با قوانین خود عنوان نموده است.
به این ترتیب رژیم صهیونیستی خط قرمز فیس بوک به شمار می آید و، صفحه العالم که پنج میلیون دنبال کننده و به ع نوان بهترین صفحات فیس بوکی خاورمیانه از جهت تاثیر گذاری، حق نزدیک شدن به این خط قرمز را ندارد.
مطالب صفحه فیسبوک العالم را می توانید از طریق لینک ذیل دنبال کنید:
 

http://facebook.com/alalamarabic
 

https://www.facebook.com/Alalam.Farsi.tv.Ir


 9

پربیننده ترین خبرها