فردا در کدام کشورها روز اول رمضان است

فردا در کدام کشورها روز اول رمضان است
يکشنبه 16 خرداد 1395 - 20:08

العالم - کشورهای مالزی، ترکیه و اندونزی فردا دوشنبه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درترکیه به استناد محاسبات نجومی و در مالزی و اندونزی دو کشور بزرگ مسلمان جنوب شرق آسیا با توجه به رویت هلال ماه، روز دوشنبه به عنوان اول ماه مبارک رمضان امسال اعلام شده است.

انتظار می رود کشورهای مختلف عربی درساعت های آینده وضعیت شروع ماه مبارک رمضان را اعلام کنند.

" برناما" خبرگزاری رسمی مالزی یکشنبه شب در صفحه توئیتر خود اعلام کرد روز دوشنبه در این کشور جنوب شرق آسیا نخستین روز از ماه مبارک رمضان است.

رصد هلال ماه مبارک رمضان یکشنبه شب در نقاط مختلف مالزی انجام شد و براساس گزارش ها روز دوشنبه اول ماه رمضان است.

'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی نیز در پیامی ازمسلمانان خواست از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقویت روابط بین یکدیگر استفاده و به دیگران هم کمک کنند.

مالزی 30 میلیون جمعیت دارد که 61.3 درصد آن را مسلمانان، 19.8 درصد را بودایی ها، 9.2 درصد را مسیحیان، 6.3 درصد را هندوها و بقیه را اقلیت های مذهبی دیگر تشکیل می دهند.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) هم گزارش کرد که پس از بررسی ستاره شناسان، ماه مبارک رمضان در این کشور از روز دوشنبه آغاز می شود.

بنابراین گزارش، موسسات رصد ماه رمضان در 'سورابایا' در شرق جاوا اندونزی نیز آغاز ماه رمضان را 6 ژوئن (دوشنبه 17 خرداد) در این کشور اعلام کردند.

'لقمان حکیم سیف الدین' وزیر امور مذهبی اندونزی نیز در بیانیه ای آغاز ماه مبارک رمضان را با استناد به پیش بینی ستاره شناسان روز دوشنبه 6 ژوئیه اعلام کرد.

حدود 86.1 درصد از 250 میلیون جمعیت اندونزی در جنوب شرق آسیا را مسلمانان تشکیل می دهند.

9

پربیننده ترین خبرها