پیکان دست ساز با طراحی زیبا + عکس

پیکان دست ساز با طراحی زیبا + عکس
يکشنبه 16 خرداد 1395 - 21:59

العالم - شهروندی اصفهانی یک پیکان قدیمی را تغییر داد و با طراحی یک بدنه کاملا متفاوت خودروی تازه و جذابی ساخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مجله مهر، عشاق ماشین ها در هر جامعه ای وجود دارند و هرکدام به نوعی علاقه شان به این «دلبرآهنی» را بروز می دهند. «محمدرضا فدوی» یکی از همین عشق ماشین های روزگار است که این بار تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و یکی از ایده های توی ذهنش درباره بدنه و اتاقک ماشین را با دست های خودش بسازد.

وی برای همین یک پیکان قدیمی را حسابی تغییر داد و با طراحی یک بدنه کاملا متفاوت و سوار کردن آن بر روی موتور پیکان، خودروی تازه ای ساخت. این ماشین عجیب و زیبا «پرشین گلف» نام دارد حاصل تلاش طولانی فدوی است. اما ساخت این خودروی تازه برایش خوشامد نبود و برایش دردسرهای زیادی داشت.
این طراح پیکان جدید که می گوید 20 میلیون برای این کار خرج کرده است «محمدرضا فدوی» متولد ۱۳۵۶ در اصفهان است. خودش می گوید هیچ تحصیلاتی در زمینه ساخت و تولید بدنه خودرو ندارد و تنها چیزی که او را به این سمت کشانده است استعداد و شوری است که از خونش بیرون می آید. او در سال ۹۱ که سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شد به یکباره تصمیم می گیرد یکی از طرح هایی را که برای ساخت خودرو در ذهنش دارد را روی یک پیکان پیاده سازی کند و به مدت دو سال برای این کار وقت می گذارد تا اینکه «پرشین گلف» تولید می شود. « در ذهنم گفتم که خط تولید پیکان از سال ۸۳ متوقف شده است و مردم از این خودرو خاطرات زیادی دارند و می شود با یک طراحی تازه و شکل و شمایل جدیدتر دوباره به بازار بیاید. برای همین این کار را روی خودرو پیکان انجام دادم و تا الان حدود ۲۰ میلیون از سرمایه ام را پای تولید این ماشین ریختم.»

پلیس راهور گفت ماشین باید پرس شود
تردد این ماشین عجیب در اصفهان برای خیلی از شهروندان این کشور سوال می شود و حتما برایشان عجیب است وقتی می فهمند این ماشین طرح کلاسیک با همان موتور پیکان خودمان کار می کند. اما «پرشین گلف» به مذاق مسئولان راهور خوش نمی آید تا فدوی با مشکل تازه و البته قانونی روبرو شود: « وقتی برای تعویض پلاک به راهور استان رفتم. گفتند به این ماشین پلاک تعلق نمی گیرد. هرچه گفتم یک تولید ملی است قبول نکردند اما متقاعدم کردند که نمی شود هرکسی برای خودش یک ماشین بسازد و در شهر حرکت کند. اول دستور پرس ماشین را دادند. اما با کلی خواهش و تمنا قبول کردند که این کار انجام نشود اما از من تعهد محضری گرفتند که دیگر چنین کاری انجام ندهم. آیا این پایان کار من است. پس من این استعداد و علاقه را چه کار کنم؟ پس تولید ملی چه می شود؟ چرا از من حمایت نمی شود؟ من همه سرمایه ام را بیخودی پای این ماشین ریختم.»
هیچ کس ما را جدی نمی گیرد فدوی می گوید اما آدمهای خلاق زیادی در کشور وجود داند که می توانند در تولید بدنه خودرو کمک خودروسازان کنند اما چنین ارتباطی وجود ندارد: « خودروهای تولیدی ما ایده نابی ندارد. من بی نهایت طرح در ذهنم وجود دارد که این ضعیف ترین نمونه آن است که با ساده ترین ابزارها تولید شد. اگر قرار باشد برای ماشین های مدل بالا طرح بزنم جور دیگری طراحی می کنم. بارها خواسته ام که طرح هایم را ثبت کنم اما از همان خانه اول از آدم پول طلب می کنند. وقتی هم می گویم می خواهم ماشین بسازم مسخره ام می کنند.این همه می گویند تولید ملی و حمایت از طراح ایرانی پس چرا حمایت نمی کنند؟ »
پرشین گلف تا به حال مشتریان پروپاقرصی هم داشته است. اما فدوی حاضر نشده است که این پیکان نوسازی شده را بفروشد: « پیشنهادات خوبی به من شده است. حتی یکبار می خواست با ماشین بالاتری تعویض کند ولی چون فهمیدم می خواهد ماشین را به خارج از ایران ببرد و می خواهد آنجا ثبتش کند نفروختم. اما اگر روزی مجبور شدم بین فروختن و پرس شدن یکی را انتخاب کنم. قطعا می فروشم که بماند. اگر هم به من بها ندهند مجبور می شوم چند نمونه بسازم تا شرکت های بزرگ خارجی مرا ببینند و با آنها همکاری کنم و طرحم را به آنها بفروشم.

 

طراحی پیکان زیبا

 

طراحی پیکان زیبا

 

طراحی پیکان جدید

 

طراحی پیکان زیبا

211

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها