کشف گورجمعی با 400 جسد نزدیک فلوجه

دوشنبه 17 خرداد 1395 - 08:17

نیروهای عراقی یک گور جمعی را با صدها جسد نزدیک شهر فلوجه واقع در استان غربی الانبار کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک افسر پلیس عراق در استان الانبار گفت نیروهای عراقی شرکت کننده درعملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار از لوث تروریست های داعش دیروز (یکشنبه)، یک گور جمعی را با صدها جسد درمنطقه الصقلاویه واقع در فاصله 10 کیلومتری شمال غربی فلوجه پیدا کردند.
منبع یاد شده افزود که نیروهای پلیس فدرال و نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، این گور جمعی را درجریان مین روبی در منطقه الشهداء پیدا کردند.
در این گورجمعی، اجساد حدود 400 نظامی دفن شده بود و اجسادی هم متعلق به غیرنظامیان در آن جا دفن شده بود.
درهمین ارتباط، سخنگوی دولت عراق گفت که دولت درباره شک و شبهه های مربوط به احتمال تخلفات نیروهای امنیتی در اجرای عملیات آزادسازی شهر فلوجه از تروریست ها تحقیق خواهد کرد.
منابع امنیتی از یورش نیروهای عراقی به مرکز منطقه الصقلاویه در شمال غرب شهر فلوجه در روز شنبه خبر داده بودند.
براساس این گزارش، اکثر قربانیان با شلیک گلوله به سر کشته شده بودند ونیروهای امنیتی با هدف شناسایی هویت صاحبان اجساد، به شکافتن گورجمعی اقدام کردند.
نظامیان عراقی دفن شده دراین گورجمعی درحملات خونبار تروریست های داعش به پایگاه های ارتش در اواخر سال 2014 و اوایل سال 2015 کشته شده بودند.
"راجح برکات" عضو شورای استانداری استان الانبار نیز گفت که دراین گور جمعی اجساد شهروندان عراقی که داعش آن ها را به اتهام جاسوسی یا بی احترامی به قوانین این گروه کشته بود، دیده می شود.
215

پربیننده ترین خبرها