اردوغان: نمایندگان مجلس آلمان آزمایش خون بدهند!

اردوغان: نمایندگان مجلس آلمان آزمایش خون بدهند!
دوشنبه 17 خرداد 1395 - 17:37

العالم - "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه نمایندگان ترکی الاصل پارلمان آلمان را به شدت مورد حمله قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه ا لعالم، این حمله پس از آن انجام شد که پارلمان آلمان طرح توصیف کشتار ارامنه در زمان امپراطوری عثمانی در سال 1915 را به عنوان قتل عام تصویب کرد.    
اردوغان پس از تصویب کشتار ارامنه به عموان قتل عام در پارلمان آلمان، خواستار آنان شد که این نمایندگان آزمایش خون بدهند تا ثابت شود ترک هستند یا خیر؟
وی همچنین "جیم اوزدمیر" رییس ترکی الاصل حزب "سبز" آلمان را که به این طرح رای مثبت داده است، شخص پر مدعای متملق دانست.   
اردوغان روز شنبه با انتقاد شدید از 11 نماینده ترکی الاصل پارلمان آلمان تاکید کرده بود که آنان هویت ترکی ندارند، چون خونشان فاسد است.
وی این نمایندگان را متهم کرد که آلت دست حزب کارگران کردستان در آلمان هستند و گفت که مشخص شد آنان سمپات چه طرفی هستند، آنان پشتیبان این سازمان تروریست جدایی طلب در ترکیه می باشند. 
در سال 1915 میلادی (برابر با 1294 شمسی) در خلال جنگ جهانی اول و با فرصتی که جنگ فراهم آورده بود، امپراطوری عثمانی با برنامه‌ای از پیش تعیین شده در شب 24 آوریل صدها تن از رهبران سیاسی و روشنفکران ارمنی را دستگیر و به قتل رساند.
بنابر برخي اقوال تاريخي، پس از آن در فاصله سال‌های 1915 تا 1923 میلادی (برابر با 1294 تا 1302 شمسی) بیش از یک میلیون و نیم ارمنی ساکن ارمنستان غربی بر پایه طرح و برنامه‌ریزی مسنجم سردمداران امپراتوری عثمانی و در اجرای سیاست‌ نژادپرستانه حزب حاکم در آن زمان به نام اتحاد و ترقی، ملقب به ترک‌های جوان را به قتل رسیدند.

206-201-9
 

پربیننده ترین خبرها