تصاویر تکان دهنده از گور جمعی در اطراف فلوجه

تصاویر تکان دهنده از گور جمعی در اطراف فلوجه
دوشنبه 17 خرداد 1395 - 19:44

العالم - تصاویری از گور جمعی که نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق آن را در اطراف فلوجه کشف کردند، امروز(دوشنبه) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تصاویر تکان دهنده بخش هایی از گور جمعی قربانیان گروه تروریستی داعش را نشان می دهد که به گفته مقام های عراقی دست کم  400 نظامی ارتش عراق در آن دفن شده اند.

منابع عراقی دیروز(یکشنبه) اعلام کردند که نیروهای عراقی شرکت کننده درعملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار از لوث تروریست های داعش دیروز (یکشنبه)، یک گور جمعی را با صدها جسد درمنطقه الصقلاویه واقع در فاصله 10 کیلومتری شمال غربی فلوجه پیدا کردند.

منبع یاد شده افزود که نیروهای پلیس فدرال و نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، این گور جمعی را درجریان مین روبی در منطقه الشهداء پیدا کردند.

در این گورجمعی، اجساد حدود 400 نظامی  و تعدادی اجساد متعلق به غیرنظامیان دفن شده است.

براساس این گزارش، اکثر قربانیان با شلیک گلوله به سر کشته شده بودند ونیروهای امنیتی با هدف شناسایی هویت صاحبان اجساد، به نبش گورجمعی اقدام کردند.

نظامیان عراقی دفن شده دراین گورجمعی درحملات خونبار تروریست های داعش به پایگاه های ارتش در اواخر سال 2014 و اوایل سال 2015 کشته شده بودند.

"راجح برکات" عضو شورای استانداری استان الانبار نیز گفت که دراین گور جمعی اجساد شهروندان عراقی که داعش آن ها را به اتهام جاسوسی یا بی احترامی به قوانین این گروه کشته بود، دیده می شود.

منابع امنیتی از یورش نیروهای عراقی به مرکز منطقه الصقلاویه در شمال غرب شهر فلوجه در روز شنبه خبر داده بودند.

 

 

پربیننده ترین خبرها