قول پشتیبانی هوایی روسها از سوریه درحلب

قول پشتیبانی هوایی روسها از سوریه درحلب
دوشنبه 17 خرداد 1395 - 23:11

العالم - وزیر امور خارجه روسیه بر حمایت قوی هوایی کشورش از سوریه برای حفاظت از دستاوردهای ارتش سوریه در حلب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فنلاندی خود اعلام کرد: روسیه بهترین و قوی‌ترین حمایت هوایی خود از نیروهای سوری را در اطراف و درون حلب برای جلوگیری از اشغال مجدد این منطقه توسط عناصر تروریستی به نمایش خواهد گذاشت.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما با توجه به شرایط در خصوص نحوه فعالیت نیروهایمان در خاک این کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و واشنگتن نباید از این موضوع غافلگیر شود.

لاوروف عنوان کرد که نیروهای روسیه در سوریه به دلیل فهمشان از اوضاع اقدام می کنند و واشنگتن نباید از این موضوع غافلگیر شود.

وی تاکید کرد: جنگنده های روسی از ارتش سوریه حمایت خواهند کرد تا از سقوط حلب توسط تروریست ها جلوگیری کند.

وزیرامورخارجه روسیه افزود : آماده هستیم که با واشنگتن در خصوص سوریه همکاری کنیم اما هرگز اجازه نمی دهیم مجددا عناصر تروریستی گسترش یابند.

لاوروف درارتباط با جدا شدن معارضان سوری از تروریست ها نیز گفت: مهلت زمانی که به معارضان سوری داده شده بود، برای جدا شدن آنها از تروریست ها کافی است. کسانی که در کنار تروریست ها باقی ماندند، باید خود را سرزنش کنند.

وی افزود: واشنگتن از روسیه و سوریه درخواست کرده که حملات هوایی به تروریست ها را به تعویق بیندازند. زیرا مراکز جغرافیایی معارضان «بد» و «خوب» مختلط است.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد.

9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها