حزب الله: در برابر خواری رژیم های عربی بایستید

حزب الله: در برابر خواری رژیم های عربی بایستید
دوشنبه 17 خرداد 1395 - 23:13

العالم - جنبش حزب الله لبنان در سالگرد شکست اعراب در جنگ با رژیم صهیونیستی در سال 1967 بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه حزب الله آمده است: در حالی که رژیم های عربی از فلسطین و مقدسات آن رویگردان شده اند، شهرک نشینان صهیونیست با حمایت پلیس و ارتش صهیونیستی به مسجدالاقصی تعدی کرده و در سالگرد اشغال قدس شریف در اقدامی چالش برانگیز اقدام به برپایی جشن کردند.    
در این بیانیه، حزب الله با محکوم کردن اقدام های کینه توزانه رژیم صهیونیستی علیه قدس شریف و مقدسات اسلامی و مسیحی در این مکان مقدس و فلسطین، هدف از تعدی شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را که سیاست از پیش طراحی شده صهیونیستی است، به چالش کشیدن ارزش های سمبلیک این مسجد مقدس و زمینه سازی برای تخریب این اثر اسلامی عظیم، معرفی شده است.
این بیانیه می افزاید: سکوت رژیم های عربی نسبت به اینگونه اقدام های چالش برانگیز رو به گسترش، تکمیل سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و هموار ساختن مسیر ائتلاف های علنی است که باعث شده قدس حتی اگر خارج از اولویت های رژیم های مزبور (رژیم های عربی) نباشد به مساله ای حاشیه ای برای آنان تبدیل شود.
حزب الله لبنان در آستانه ماه مبارک رمضان از امت عربی و اسلامی خواست تا موضعی قاطع و آشکار نسبت به حرمت شکنی های صهیونیستی اتخاذ کرده و در برابر خواری رژیم های عربی و نهادهای بین المللی و منطقه ای نسبت به این موضوع بایستند.
جنگ شش‌ روزه ۱۹۶۷ نبردی بود که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه، و اردن رخ داد و با پیروزی این رژیم به پایان رسید.
این نبرد نقطه اوج بحرانی بود که از تاریخ ۱۵ مه تا ۱۲ ژوئن ۱۹۶۷ به درازا انجامید و در آن رژیم صهیونیستی با شکست ارتش چند کشور عربی قسمتی از خاک آنها را نیز تصرف کرد.
این جنگ با حمله هوایی ناگهانی رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های هوایی مصر در ۵ ژوئن ۱۹۶۷ آغاز شد و رژیم صهیونیستی طی ۶ روز موفق شد، کنترل نوار غزه و صحرای سینا را از مصر، قدس شرقی و کرانه باختری رود اردن را از اردن و بلندی‌های جولان را از سوریه جدا کند.
در آن سال کشورهای عربی همچون عراق، عربستان سعودی، تونس، سودان، مراکش، الجزایر، لیبی و کویت نیز به رژیم صهیونیستی اعلام جنگ داده و با اعزام نیروهای کمکی به یاری اردن، مصر و سوریه شتافتند.

206-201-9
 

پربیننده ترین خبرها