ورود نیروهای انگلیسی به خاک سوریه!

ورود نیروهای انگلیسی به خاک سوریه!
دوشنبه 17 خرداد 1395 - 23:30

العالم - یک روزنامه انگلیسی در گزارشی اختصاصی به نقل از عناصر مسلح در سوریه فاش کرد که نیروهای کماندو انگلیسی در سوریه علیه تروریست های داعش می جنگند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه" تایمز" انگلیس در شماره روز دوشنبه خود نوشت: نیروهای انگلیسی به آموزش عناصر مسلح وابسته گروه های موسوم به معارض سوری در اردن بسنده نکرده و با ورود به خاک سوریه در حمایت از یک گروه خاص، علیه داعش می جنگند.

براساس این گزارش کماندوهای انگلیسی مستقر در اردن برای حمایت از گروه موسوم به "ارتش جدید سوریه" مکرر وارد سوریه می شوند.

در این گزارش فاش شده است که "ارتش جدید سوریه" از نیروهای ویژه سوری که از ارتش سوریه جدا شده اند تشکیل و به کمک انگلیسی ها و آمریکایی ها ساماندهی شده است.

تایمز با بیان این که استقرار نیروهای ویژه انگلیس در یک مکان نیاز به موافقت پارلمان انگلیس ندارد، فاش کرد که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نتوانسته است آراء لازم را در پارلمان این کشور برای تصویب طرح حمله جنگنده های انگلیسی علیه نظام بشار اسد، جمع کند.

نیروهای ویژه بریتانیا که در اردن مستقر شده‌اند برخی مواقع برای کمک به نیروهای "ارتش جدی سوریه" وارد این کشور می‌شوند تا از روستای الطنف در جنوب شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق در برابر نیروهای داعش دفاع کنند.

آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها به آموزش یگانی از شورشیان مشغول هستند که در درگیری با ارتش سوریه شکست خورده بود.

پیش از این نیز رویترز در خبری اعلام کرد که گروهی از نظامیان آمریکایی به‌بهانه حمایت از نیروهای تحت حمایت ائتلاف آمریکا در عملیاتی در شمال سوریه شرکت خواهند کرد، بااین‌حال مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که نظامیان این کشور تا حد نیاز به نیروهای سوری نزدیک خواهند شد تا عملیات را به اتمام برسانند، اما به‌صورت مستقیم در جنگ شرکت نخواهند کرد.

213-9 

پربیننده ترین خبرها