شاه اردن: از بغداد حمایت می‌کنیم

شاه اردن: از بغداد حمایت می‌کنیم
سه شنبه 18 خرداد 1395 - 07:34

پادشاه اردن در دیدار با وزیر امور خارجه عراق، بر حمایت امان از بغداد در مقابله با "گروه‌های تندرو" تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله دوم" پادشاه اردن  در دیدارِ ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق، بر حمایت کشورش از عراق در مقابله با تندروها تاکید کرد.
دربار اردن در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: پادشاه اردن در دیدار جعفری، بر حمایت اردن از «تلاشهای دولت عراق در مقابله با باندهای افراطی» تاکید کرد و «تلاش ارتش عراق در مقابله با سازمان تروریستی داعش و نابودی آن» را ستود.
شاه اردن همچنین بر تمایل اردن به تقویت روابط دوجانبه و همکاری با عراق و حمایت از امنیت و ثبات آن در مقابله با چالشهای مختلف تاکید کرد.
در بیانیه دفتر پادشاه اردن آمده است: ابراهیم جعفری نامه حیدر العبادی نخست وزیر عراق را در خصوص «راههای تقویت روابط بین دو کشور به اضافه تحولات عراق» به پادشاه اردن تحویل داد.
جعفری نیز از نقش اردن و مواضع این کشور در حمایت از عراق در همه زمینه ها تشکر کرد و افزود: «عراق، اردن را کشوری برادر و پشتیبانی تاریخی برای خود در شرایط و مراحل مختلف می داند.»
خبرگزاری دولتی اردن نیز اعلام کرد وزیر امور خارجه عراق با ناصر جوده وزیر امور خارجه اردن درباره «تلاشهای صورت گرفته برای مقابله با تندروها و تروریستهایی که همه به ویژه عراق را درگیر خود کرده اند» گفتگو کرد.
جوده بر « حمایت اردن از عراقیها در همه زمینه ها و تلاشهای آنها برای برقراری امنیت ، ثبات و اصلاحات در عراق از طریق روند سیاسی و گفتگو» تاکید کرد.
جعفری نیز بر ضرورت «همکاری مشترک و گروهی در مقابله با تروریسمی که برای منطقه و جهان خطر به شمار می آید» تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها