48 ساعت تا "زلزله" فرودگاه الطبقه!

48 ساعت تا
سه شنبه 18 خرداد 1395 - 11:33

ارتش سوریه در مسیر پیشروی به سمت شهر رقه مقر اصلی گروه تروریستی داعش، خود را برای آزادسازی فرودگاه نظامی الطبقه آماده می‌کند که به منزله "زلزله‌"ای سیاسی-نظامی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "عاجل" به نقل از منابع آگاه تایید کرد که ارتش سوریه دوراهی الرصافه و پاسگاه پلیس واقع در جنوب غربی شهر الطبقه را به کنترل خود در آورده و بدین ترتیب در فاصله 18 کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقه قرار گرفته است و به احتمال زیاد، نبرد برای بازپس گیری آن ظرف حداکثر 18 ساعت آینده آغاز شود.

منابع میدانی گفتند: روند عملیات در مسیر شمال و شرق شهر تدمر بازتاب خود را در روند آزادسازی الطبقه خواهد گذاشت زیرا این امر، کنترل داعش بر شهر السخنه را در هم خواهد شکست و عناصر داعش در صحرا تقریبا از یکدیگر منفک شده و مجبور خواهند شد تا با توجه به قطع خطوط امدادرسانی، به سمت الطبقه عقب نشینی کنند.

این فرودگاه نظامی خط دفاعی اساسی شهر الطبقه و پشت سر آن، شهر رقه، به شمار می ورد. بازپس گیری فرودگاه الطبقه "زلزله"ای سیاسی خواهد بود که ممکن است قدرت های منطقه ای حامی شبه نظامیان مسلح در سوریه را مجبور کند تا به تحریک حامیان سیاسی این شبه نظامیان در کشورهای دیگر برای افزایش دادن تنش سیاسی و رسانه ای و بهانه تراشی بپردازند تا این بهانه تراشی ها برگزاری دور آتی مذاکرات ژنو را با تاخیر مواجه کند. معارضان مورد حمایت عربستان نیاز دارند که در سطح میدانی دستاوردی را کسب کنند تا بتوانند از آن به عنوان برگه ای برای طرح دیدگاه خود درخصوص راهکار سیاسی در سوریه براساس خواسته حامیانشان استفاده کنند.

به احتمال زیاد واشنگتن و هم پیمانانش، معارضان سوری مورد حمایت خود را به مخالفت با نشستن بر سر میز مذاکرات ژنو سوق خواهند داد تا زمانی که دوباره آمریکا اجازه این کار را بدهد.

7- 6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها