با فرار داعشی‌ها..

ارتش ‌سوریه به فرودگاه‌ الطبقه نزدیک‌تر شد+ویدئو

سه شنبه 18 خرداد 1395 - 15:16

ارتش سوریه و هم پیمانانش، با پیشروی در حومۀ غربی استان رقه، خط مقدم داعش را درهم شکستند و به 35 کیلومتری فرودگاه نظامی الطبقه رسیدند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، ارتش سوریه علاوه بر آزادسازی منطقه بیرزیدان از چنگ عناصر داعشی، در محور اثریا – الطبقه پیشروی کردند تا عملیات آزادسازی فرودگاه نظامی الطبقه را به سرانجام برسانند.
یکی از افسران ارتش سوریه که خواست نامش فاش نشود، روز سه شنبه به خبرنگار العالم گفت: شروع این عملیات، بسیار مهم بود؛ ما از دو راهی اثریا حرکت کردیم و توانستیم در همان روز نخست تا دو راهی زکیه که در فاصله 31 کیلومتری بود، پیشروی کنیم. ماموریتِ ما، درهم شکستن خط مقدم داعش بود.
یکی دیگر از منابع نظامی ارتش سوریه از همکاری و هماهنگی نیروهای هوایی و واحدهای ارتش در حومۀ غربی رقه خبر داد و به خبرنگار العالم گفت: پس از عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات کافی درباره این تروریست و اماکن استقرارشان، از سه روز پیش حملات هوایی و توپخانه به این مناطق آغاز شد. زیر آتش نیروی هوایی و توپخانه، گروه های کوچکی از نیروهای نظامی ما به سمت سنگرهای تروریست ها پیشروی کردند و آن ها را در سنگرهایشان از پا درآوردند.
به کارگیری عنصر غافلگیری توسط ارتش سوریه، عناصر داعش را به فرار از قرارگاه ها و به جا گذاشتن اسناد و داروها واداشت. حتی یکی از خودروهای بمب گذاری شده که قرار بود توسط یک انتحاری داعشی میان نیروهای ارتش سوریه منفجر شود، به حال خود رها شده و انتحاریِ آن فرار کرده بود. واحد خنثی سازی بمب در ارتش سوریه، بمب های این خودرو را خنثی کرد.
پیشروی های سریع ارتش سوریه، فاصله نیروهای سوری با فرودگاه الطبقه را به 35 کیلومتر رساند تا زمینه شروع عملیاتی بزرگ برای آزادسازی این فرودگاه نظامی آماده شود.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها