سخنان مهم اسد در دیدار نمایندگان مجلس جدید سوریه

سخنان مهم اسد در دیدار نمایندگان مجلس جدید سوریه
سه شنبه 18 خرداد 1395 - 15:30

رئیس جمهور سوریه، در دیدار با نمایندگان دورۀ جدید مجلس این کشور، سخنان مهمی دربارۀ مسائل جاری سوریه و تحولات منطقه مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، رئیس جمهور سوریه، امروز سه شنبه، ضمن بیان نقطه نظرات خود دربارۀ وظایف مجلس جدید سوریه و نقش آن در بهبود شرایط کشور، دربارۀ بحران کنونی این کشور نیز سخنان مهمی مطرح کرد.

برخی مخالفان سوری خود فروخته اند

بشار اسد، ضمن انتقاد از برخی شخصیت های سوری که خود را بازیچۀ قدرت های منطقه ای و بین المللی کرده اند، نسبت به تلاش برای تحمیل مذهب گرایی بر سوریه هشدار داد و تأکید کرد که یک حکومت طایفه گرا می تواند آحاد ملت را به دشمنان یکدیگر تبدیل کند. اسد، همچنین، گفت که کشورهای حامی تروریسم در سوریه گفتمان به شدت طایفه گرایانه دارند و بر اساس همین رویکرد از تروریسم در سوریه حمایت می کنند.

مخالفان مورد حمایت ریاض اراده ای از خود ندارند

رئیس جمهور سوریه، دربارۀ مذاکرات بین المللی دربارۀ سوریه نیز گفت که ما در این مذاکرات چیزی به نام مخالفان نیافتیم، بلکه تنها نمایندگان دولت سوریه و طرف های میانجی در این مذاکرات وجود داشتند. او توضیح داد که برنامۀ مخالفان سوری از سوی ریاض تنظیم شده است نه خود آن ها.

نقض آتش بس از سوی آمریکا، ترکیه و عربستان

اسد دربارۀ آتش بس در سوریه هم گفت که این امر کمک کرده است تا عملیات های نظامی روی مناطق خاصی متمرکز شود. او، در عین حال، اعلام کرد که آمریکا، ترکیه و عربستان به شروط آتش بس پایبند نبوده اند.

انتقاد ویژه از اردوغان

اسد، با انتقاد ویژه از اردوغان، هم گفت که تنها نقش باقی مانده برای او "چماقدار و لات سیاسی"است!

 ادامۀ جنگ با تروریسم تا آزادی کامل سوریه

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه جنگ ما با تروریسم ادامه خواهد داشت گفت این جنگ بر ما تحمیل شده است اما آن را تا آزادی وجب وجب خاک سوریه ادامه خواهیم داد.

دعوت به آشتی ملی و دست کشیدن از سلاح

 بشار اسد ضمن تأکید بر اینکه اگر ارتش سوریه نبود، این کشور به تاریخ می پیوست،از همۀ سوری هایی که علیه دولت و ملت خود دست به سلاح برده اند خواست تا به آغوش وطن باز گردند.

با حمایت ایران، تروریسم شکست خواهد خورد

رئیس جمهور سوریه، ضمن بیان اینکه جنگ علیه سوریه یک جنگ بین المللی است نه داخلی، تأکید کرد که با وجود کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین - که باید از آن ها سپاس گزاری کنیم - تروریسم قطعا شکست خواهد خورد و ما پیروز خواهیم شد. اسد، پس از تشکر از ایران و دیگر حامیان سوریه به دلیل حمایت هایشان از این کشور در راه مبارزه با تروریسم، با اشاره به اینکه خون های پاک زیادی در این راه ریخته شده، گفت ما آنچه را که مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) برای سوریه انجام داده است، فراموش نخواهیم کرد.

وظیفۀ نمایندگان مجلس سوریه

بشار اسد، در بخش پایانی سخنان خود، از نمایندگان دورۀ جدید مجلس سوریه خواست تا عملکردشان در این مجلس در حد و اندازۀ فداکاری ها و جانفشانی هایی باشد که در میدان مبارزه با تروریسم انجام می شود. او، همچنین، خطاب به نمایندگان مجلس گفت که دفاع از خون شهدا با پاسداشت قانون اساسی کشور محقق خواهد شد.

 220

پربیننده ترین خبرها