پناه آوردن یک خدمتکار به دو پادشاه!+فیلم

چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 09:11

العالم - یک خدمتکار مغربی شاغل در عربستان از پادشاه مغرب و پادشاه سعودی خواست که او را از ظلم و ستمی که صاحب کارش در حق او روا می دارد، نجات دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این خدمتکار با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی تاکید کرد که صاحب کارش او را به قتل تهدید کرده و ممکن است یکی از همین روزها بمیرد و نمی داند در مقابل فشار و ظلم کارفرمای عربستانی اش چه کند.
درفیلم منتشر شده ، این تبعه مغربی با چشمی گریان خواستار کمک محمد ششم پادشاه مغرب و ملک سلمان شاه سعودی برای گرفتن حق و حقوق و حل مشکل قانونی بازگشت به کشورش شده است.
خدمتکاران و کارگران زن مغربی در عربستان تحت انواع ظلم و شکنجه از سوی کارفرمایان خود هستند که در کشورهای حوزه خلیج فارس "کفیل" نامیده می‌شود.
اتباع مغربی در عربستان از کمترین حقوق خود به عنوان یک انسان بی بهره اند و در شرایط بسیار سختی زندگی و کارمی کنند.
همچنین افرادی که برای گرفتن حق و حقوق خود از کارفرماها با توسل به راههای قانونی به دادگاه شکایت کنند، به دلیل فساد موجود دردستگاه قضایی عربستان و زد و بندهای کارفرماها با قضات، نه تنها به حقوق خود نمی رسند بلکه خطر زندانی شدن نیز آنان را تهدید می کند.
دریافت نکردن حقوق، کارکردن درساعت های طولانی، اجازه نداشتن به بازگشت به مغرب به دلیل ضبط مدارک توسط کارفرماها و تعهدات کتبی و محضری که هنگام ورود از آنان گرفته شده، تنها بخشی از مشکلات زنان کارگر مغربی در عربستان است که ظاهرا نه تنها در عربستان بلکه در مغرب هم کسی به فکر حل آن نیست.
زنان مغربی به امید یافتن کار و نجات از فقر و محرومیت رهسپار دیار آل سعود می شوند.

پربیننده ترین خبرها