اس-400 روسی به الجزایر می‌رسد؟

اس-400 روسی به الجزایر می‌رسد؟
پنج‌شنبه 20 خرداد 1395 - 18:06

دولت الجزایر قصد دارد برای کسب برتری منطقه‌ای، از روسیه سامانه دفاع موشکی اس-400 خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  با وجود بحران اقتصادی که الجزایر در اثر کاهش درآمدهای نفت و گاز با آن مواجه است، این کشور برنامه های تسلیحاتی گسترده خود را ادامه می دهد و از روسیه درخواست کرده است که سامانه موشکی اس 400 را به این کشور بفروشد.
به نوشته رأی الیوم، روزنامه الجزایری الشروق روز چهارشنبه سخنان «سرگئی چیمیزوف» رئیس شرکت «روس تکنولوژی» در گفت وگو با روزنامه روسی کومرسانت را منتشر کرد که گفت: «مسکو تقاضای الجزایر برای خریدن سیستم موشکی اس 400 و موشک های زمین به هوای پوک ام 2ای و آنتای-2500 را دریافت کرده است.»
درخواست الجزایر برای خرید این موشک ها در چارچوب عملیات گسترده تسلیح این کشور صورت می گیرد که شامل خرید مجموعه ای بزرگ از سلاح های روسی از جمله سیستم موشکی اس 400 و «تور» در زمینه دفاعی و بمب افکن های«سوخو 34» و بالگردهای«می 28» و تانگ های «تی 90 اس ام»می شود. الجزایر همچنین دستیابی به هواپیماهای «یاک-130» و زره پوش های «ترمیناتور» را امید دارد.
نکته جدید امید الجزایر به خرید شبکه دفاعی پیشرفته متشکل از موشک های اس400 است که آخرین تولید کارخانه ای جنگی روسیه به شمار می رود و این شبکه دفاعی قادر به رویارویی با جنگنده های پیشرفته و موشک های غربی است.
روسیه تا کنون سیستم دفاع موشکی اس 400 را به هیچ کشوری نفروخته است اما قرار است به چین و الجزایر بفروشد.روسیه به شدت به دنبال آن است که تکنولوژی ساخت این موشک ها به دست هیچ کشوری نیفتد زیرا این موشک ها برتری جنگی روسیه را حفظ می کند و مسکو تمایلی به این ندارد که این تکنولوژی به دست غربی ها بیفتد.روسیه این سیستم دفاع موشکی را در سوریه مستقر کرد و باعث شد غرب از ایجاد منطقه حایل در سوریه چشم پوشی کند.
الجزایر سیستم دفاع موشکی «اس 300»روسی را در اختیار دارد و مشکل خاصی برای ایجاد واحدهایی از سیستم اس 400 ندارد.دستیابی الجزایر به سیستم دفاع موشکی اس 400 باعث برتری منطقه ای این کشور  می شود .همچنین باعث می شود که مراکش نیز به دنبال دستیابی به سیستم دفاع موشکی قوی برود؛ امری که مسابقه تسلیحاتی میان این دو کشور را تشدید می‌کند.
از سوی دیگر، به رغم کاهش درآمدهای نفتی و گازی طی دو سال گذشته و آغاز اجرای سیاست ریاضتی در این کشور اما الجزایر همچنان به عملیات گسترده تسلیحاتی خود ادامه می دهد. الجزایر بزرگترین مشتری سلاح در قاره آفریقا طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها