پس رفت مداوم بحرین در شاخص صلح جهانی

پس رفت مداوم بحرین در شاخص صلح جهانی
جمعه 21 خرداد 1395 - 10:32

العالم - موسسه اقتصاد و صلح (IEP) اعلام کرد که کشور بحرین برای ششمین سال متوالی در شاخص صلح جهانی شاهد پس رفت بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، موسسه اقتصاد و صلح  (IEP) تازه ترین گزارش خود آورده است: بحرین در میان 162 کشور در رتبه 132 از نظر شاخص های صلح این موسسه قرار گرفت.

بحرین در سال 2014  میلادی از نظر شاخص صلح در رتبه 111 جهانی قرار داشت اما در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 25 رتبه در این شاخص پایین آمد که این وضعیت از افزایش خشونت در این کشور حکایت می کند.

موسسه اقتصاد و صلح  (IEP) که دارای دفاتری در سیدنی و نیویورک است، هرساله براساس شاخص های خود کشورها را از نظر صلح جهانی رتبه بندی می کند. میزان خریدهای نظامی و وضعیت امنیتی داخلی و اوضاع اجتماعی و وضعیت روابط با همسایگان از جمله شاخص های این موسسه می باشد.

در همین راستا، بحرین در سال 2016 میلادی از مجموع 5 نمره اختصاص یافته درخصوص میزان درگیری های داخلی و بین المللی 2.1 نمره و از مجموع 5 نمره اختصاص یافته درخصوص معیارهای امنیت و سلامت جامعه 2.9 نمره را به خود اختصاص داد. این موسسه نمره 5 را برای کشورهایی اختصاص داده که دچار درگیری داخلی و بین المللی نیستند و هر اندازه میزان درگیری داخلی و بین المللی در کشوری افزایش یابد، نمره آن کشور نیز کاهش می یابد.

کسب این نمره های پایین توسط بحرین بیانگر ناآرامی داخلی و بین المللی و افزایش خشونت در این کشور است.

209-6-9

پربیننده ترین خبرها