لاوروف:داعش و النصره درچارچوب آتش بس نمی گنجند

لاوروف:داعش و النصره درچارچوب آتش بس نمی گنجند
جمعه 21 خرداد 1395 - 11:47

العالم - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت مستثنی کردن گروههای تروریستی "داعش" و جبهه النصره" و گروههای همپیمان با آنها از عملیات آتش بس در سوریه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "سوریا الآن" در این باره نوشت: سرگئی لاوروف درکنفرانس خبری مشترک با "ناصر جوده" همتای اردنی اش، پس از پایان مذاکرات دو جانبه در مسکو، اعلام کرد: ما در مرحله کنونی به تضمین پایبندی کامل و مطلق به آتش بس توجه ویژه ای داریم و از سوی دیگر، بر ضرورت آشکار مستثنی شدن گروههای تروریستی "داعش" و "جبهه النصره" و گروههای مسلح همپیمان آنها از آتش بس و همچنین پایان دادن به نفوذ سلاح و عناصر تروریستی از ترکیه تأکید ویژه ای داریم.
لاوروف هشدار داد: تعلل در مقابله با تروریست ها و به تعویق انداختن عملیات نظامی به بهانه دادن فرصت بیشتر به مخالفان مسلح سوریه برای خروج از مواضع داعش و جبهه النصره، به امر مضری تبدیل شده است.
وی افزود: چند ماه از تصویب قطعنامه های گروه بین المللی حامی سوریه به عنوان مبنایی برای حل بحران این کشور، می گذرد و این زمان برای هر گروه مسلح کافی است تا تصمیم بگیرد به روند آتش بس بپیوندد یا خیر.
لاوروف تأکید کرد: بنابراین، دیدگاه مذکور را با امریکایی ها به عنوان رهبر ائتلاف بین المللی علیه داعش، در میان گذاشتیم و به آنها اعلام کردیم انتظار بیش از این، به زیان عملیات مشترک دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم خواهد بود.
وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: علاوه بر جبهه النصره و داعش باید کلیه گروههای مسلحی که به آتش بس نپیوسته اند یا با وجود پیوستن به آن، به طور مداوم اقدام به نقض آن می نمایند در مسئولیت کامل تصمیمات و اقداماتشان را بپذیرند.
وی افزود: در این زمینه ما بر روی پیوستن طرف امریکایی که با پیشنهاد ما موافقت کرده اند به اقدامات عملی مان، حساب باز کرده ایم تا به تروریست ها اجازه ندهیم از وضعیت کنونی برای تقویت مواضع میدانی شان بهره گیرند.
وزیرامورخارجه روسیه در پایان با اشاره به پیشرفت چشمگیر در زمینه عملیات ارسال کمک های انسانی به مردم سوریه، اعلام کرد: روسیه نگران کندی روند تلاش ها برای پیشبرد مذاکرات سوری ها با یکدیگر است.

216-9

پربیننده ترین خبرها