آخرین درخواستِ خانواده‌های قربانیان فاجعه اسپایکر +ویدیو

شنبه 22 خرداد 1395 - 13:36

قصاص؛ این تنها خواستۀ خانواده های قربانیان فاجعۀ کشتار پایگاه اسپایکر در دومین سالگرد این فاجعه بود.

خبرنگار شبکه العالم از تکریت گزارش داد، خانواده های بیش از 1700 تن از شهدای فاجعه اسپایکر، در دومین سالگردِ این فاجعه، در قربانگاه فرزاندانشان حاضر شده و به عزاداری پرداختند و از مسئولان خواستند عاملان این فاجعه خونین را شناسایی و قصاص کنند.

یکی از عزاداران که فرزندش را در این فاجعه از دست داده است، به شبکه العالم گفت: این بچه، هیچ گناهی نداشت، چرا باید این کار را با او بکنند؟

خانواده های مفقود شدگان این فاجعه نیز از مسئولان خواستند سرنوشت فرزندانشان را مشخص کنند و در این راه، از سیاسی سازی این واقعه خودداری کنند، این در حالی است که کار کمیته های مربوط به این فاجعه تعطیل و حقوقی که دولت به خانواده های این قربانیان می داد نیز متوقف شده است.

"معین الکاظمی" از فرماندهان بسیج مردمی به خبرنگار العالم گفت: 1950 تن در این واقعه، ناپدید شدند که نام آن ها ثبت شد و پس از جست وجو، جسد 600 تن از آنان پیدا شد و از این اجساد 500 جسد شناسایی و به خانواده ها تحویل داده شد و پیکرهای یافت شده در نجف اشرف به خاک سپرده شدند. اما کار کمیته های تفحص از یک سال پیش متوقف شده است و علت آن، منحل شدن اتاق حقوق بشر و لغو اتاق عملیات دبیرخانۀ کابینه است.

در دومین سالگرد قربانیان فاجعه اسپایکر، دستکم 300 خانواده از استان های مختلف عراق به اسپایکر آمدند.

205

پربیننده ترین خبرها