درخواست صدراز"انقلابیون ضد فساد" برای بعد از رمضان

درخواست صدراز
شنبه 22 خرداد 1395 - 20:41

العالم ـ رهبر جریان صدر، امروز(شنبه)، از "انقلابیون ضد فساد" خواست تا مقرهای احزاب را ترک کنند و برای تظاهرات میلیونی بعد از ماه رمضان آماده شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدی صدر رهبر جریان صدر به طرفداران خود که از آنان به عنوان انقلابیون ضد فساد یاد می کند ، خواست تا برای تظاهرات میلیونی پس از ماه رمضان آماده شوند و از کمیته مبارزه با فساد هم  تقاضا کرد هر تظاهرکننده ای را که علیه مقرها و یا املاک عمومی و خصوصی کشور دست به خشونت بزند، مجازات کنند.

صدرهمچنین با حمله به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز از سوی دولت و یا "شبه نظامیان گستاخ" مخالفت کرد.

به نوشته "السومریه نیوز"، وی در بیانیه ای تاکید کرد که بر انقلابیون ضد فساد واجب شد که مقر احزاب را ترک کنند زیرا در مقابل فساد دولت هیچ ارزشی ندارد و باید به سمت برپایی تظاهرات میلیونی مردمی مسالمت امیز پس از ماه مبارک رمضان حرکت کنند. اگر انقلابیون به برپایی تظاهرات در استان ها تمایل دارند،  باید تظاهرات، مسالمت آمیز باشد و فقط علیه مقرهای دولتی، بدون تجاوز و یا اعمال خشونت، صورت گیرد.

وی از کمیته مبارزه با فساد خواست تا هرتظاهرکننده ای را که دست به خشونت علیه مقرها و یا املاک عمومی و خصوصی به منظور بدنام کردن انقلاب مردمی عراق بزند، مجازات کنند.

وی تاکید کرد: درخواست اصلاح در ماه رمضان عبادت است اما برخورد بیش از حد، ممکن است به فتنه بینجامد که با رویکردهای ما مغایرت دارد و مصلحت را در آن می بینم که به بعد از ماه رمضان موکول شود.

رهبر جریان صدر با ابراز مخالفت با توهین به تصاویر علما و شهدا، خطاب به انقلابیون ضد فساد گفت: انقلاب شما به هیچ وجه نباید در جانبداری از طرفی خاص باشد، بلکه حفظ ساختار مدنی و اسلامی آن امری بسیار ضروری است.

مقتدی صدر در پایان اظهار داشت که تجاوز به تظاهرکنندگان مسلمان از سوی دولت و یا "شبه نظامیان گستاخ" غیرقابل قبول است و اگر در پی آن، تظاهرات از حالت مسالمت آمیز خود خارج شد، در آینده برای پایان دادن به خشونت دخالتی نخواهیم کرد.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز گذشته، 10 ژوئن 2016 ، تاکید کرد که فشار باید علیه مقرهای احزاب فاسد و به صورت مسالمت امیز باشد.

حیدر العبادی نیز روز گذشته درباره رفتارهای بی پروا و اقدام های  جنایتکارانه علیه هر نهاد عمومی و یا دفتر یک تشکل سیاسی هشدار داد و تاکید کرد که با قدرت و عزم و اراده قوی با افراد متجاوز علیه قوانین کلی کشور و افراد بیگناه مقابله خواهد کرد .

نخست وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواست تا از این اقدام های افراطگرایانه که به قربانی شدن برخی افراد و گسترش رعب و وحشت و نگرانی در میان شهروندان خواهد انجامید، اعلام برائت کنند.

210-9

پربیننده ترین خبرها