عراق: عربستان درباره کمک به داعش توضیح دهد

عراق: عربستان درباره کمک به داعش توضیح دهد
شنبه 22 خرداد 1395 - 21:49

العالم ـ وزارت خارجه عراق، امروز شنبه، از دولت عربستان خواست تا درباره اظهارات وزارت کشورش درخصوص جمع آوری کمکهای مالی برای داعش توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد جمال " سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت: ما منتظر هستیم دولت عربستان درباره اظهارات مطبوعاتی سخنگوی وزارت کشورش مبنی بر جمع آوری کمکهای مالی در داخل این کشور برای گروه تروریستی داعش به سبب ابراز همدردی برخی اشخاص با آن، توضیح دهد.

به نوشته "السومریه نیوز"، وی با بیان اینکه این امر نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت و نقض اصول همسایگی و حسن همجواری است، افزود: تلاشهای واقعی برای نابودی گروههای تروریستی جنایتکار باید شامل نابودی منابع درآمد آنها و حامیان هم فکر و همدرد با آنها باشد.

جمال در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز مخالفت با اظهارات وزیرسعودی علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق(الحشد الشعبی) گفت: الحشد الشعبی یک سازمان رسمی تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است و همانگونه که پارلمان کشور تصویب کرده ، نیازهای مالی آن از طریق بودجه دولت تامین می شود.

وزارت کشورعربستان، پنجشنبه گذشته، از وجود طرفهای سعودی برای جمع آوری کمکهای مالی برای داعش تحت نام کمک به "کودکان فلوجه" خبر داد، و درحالی که به بازداشت 226 نفر در ارتباط با انجام فعالیتهایی در راستای حمایت مالی از تروریسم اشاره کرد، اظهار داشت که کنترل "عواطف مردم" غیر ممکن است.

210-9

پربیننده ترین خبرها