اعتراض گسترده اهالی بلگراد به پروژۀ امارات

اعتراض گسترده اهالی بلگراد به پروژۀ امارات
يکشنبه 23 خرداد 1395 - 13:13

هزاران نفر از اهالی پایتخت صربستان دراعتراض به پروژه کلان یک ساختمان اماراتی با هزینه ای حدود سه میلیارد یورو در یکی از مناطق بلگراد تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه پلیس صربستان تعداد تظاهرکنندگان را چهارهزار نفر تخمین زده است، برگزار کنندگان این تظاهرات گفته اند که تعداد شرکت کنندگان درتظاهرات به 15 هزار نفر رسید.

این درحالیست که خبرنگاران حاضر درمحل تظاهرات، این تعداد را بیش از هشت هزار نفر برآورد کردند.

معترضان با سردادن شعارهایی چون " ای دزدها " و " به شما اجازه نمی دهیم " مخالفت خود را با طرحی که یک شرکت اماراتی درصدد اجرای آن دریکی از مناطق پایتخت صربستان است، اعلام کردند.

این منطقه که در قرن نوزدهم ساخته شد، در ساحل رود سافا در نزدیک مرکز پایتخت صربستان قرار دارد و به مجتمعی دربردارنده ساختمان های مسکونی و دفاتر و مراکز تجاری و برجی به ارتفاع 2000 متر مانند برج های شهر دبی تبدیل خواهد شد.

درحادثه ای که شب 24 آوریل روی داد، خشم مخالفان طرح " پروژه ساختمانی بلگراد" را درمنطقه ساوامالا درساحل رود ساف در بلگراد برانگیخت، حدود سی مرد با لباس مشکلی در خودروهای بدون پلاک، راه های منتهی به برخی از خیابان های این منطقه را بستند.

این افراد نقابدار، تلفنهای همراه معترضان را مصادره کردند و برخی از آن ها را بازداشت و با برخی دیگر بدرفتاری کردند، دراین حال، بولدوزرها نیز به تخریب چند دستگاه ساختمان اقدام کردند.

این حادثه باعث شد که الکساندر فوسیچ نخست وزیر صربستان که مسئولیت این حوادث را به عهده شهرداری انداخت، در تنگنا قرار گیرد.

صربستان و شرکت ساخت و ساز اماراتی " ایگل هیلز" در سال 2015 توافقی را برای سرمایه گذاری دو میلیارد و 750 میلیون یورویی امضا کردند تا این منطقه را که در قرن نوزدهم در ساحل رو سافا نزدیک مرکز شهر بلگراد ساخته شده بود، به یک ساختمان بزرگ مشتمل بر ساختمان های مسکونی و دفاتر و مغازه های تجاری و برجی با ارتفاع حدوداً دویست متر تبدیل کند.

براساس بیانیه مسئولان صربستان، این گروه اماراتی، به طور مستقیم 300 میلیون یورو دراین طرح سرمایه گذاری می کند.

هنوز هیچ جزئیاتی درباره سایر هزینه های آن فاش نشده است و همین مساله انتقادهایی را به مبهم بودن این طرح داشته است.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها