اعتراف ناخواستۀ عربستان به حمایت از داعش در فلوجه

اعتراف ناخواستۀ عربستان به حمایت از داعش در فلوجه
يکشنبه 23 خرداد 1395 - 18:53

مسئولان عربستان سعودی، ناخواسته، اعتراف کردند که این کشور پایگاه حمایت از داعش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، مسئولان سعودی اعتراف کردند که در این کشور با نام "جمع آوری کمک های انسان دوستانه"، برای داعش کمک مالی جمع آوری می شود. این همان شیوه ایست که در سالیان گذشته برای حمایت از سازمان القاعده توسط سعودی ها به کار گرفته می شد.
پایگاه "العهد" لبنان در این باره نوشت منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان، بدون آنکه به پیامدهای سخنان خود آگاه باشد، گفت کشورش «نمی تواند عواطف مردم عربستان را کنترل کند».
مقصود الترکی کمپین هایی است که با عناوین فریبنده مانند "کمک به کودکان فلوجه"، برای تروریست های داعش پول جمع آوری می کنند.
الترکی در حالی گفته است عربستان نمی تواند مانع گردآوری کمک های مالی برای داعش شود که به نظر می رسد این ادعایی بیش نباشد؛ زیرا عربستان به دلیل آن مانع حمایت از داعش نمی شود که این گروه تروریستی به همان عقاید وهابیت باور دارد که حکومت آل سعود بدان معتقد است و آن را تبلیغ می کند.
خشم عربستان سعودی از مشارکت نیروهای مردمی در نبرد ملی عراق علیه تروریسم برای آزادسازی فلوجه از چنگ داعش کاملا علنی شده است. چنانکه الترکی، در یک نشست رسانه ای، مدعی شد که «مشارکت نیروهای مردمی عراق در باز پس گیری فلوجه از داعش، راه کمک های مردمی (عربستان) برای داعش را گشوده است».
این اظهار نظر نشان می دهد که پیروزی های ملت عراق علیه داعش، که ریاض به اشکال مختلف از آن حمایت می کند، این کشور را به شدت خشمگین کرده است.

220-9

پربیننده ترین خبرها