علت افزایش قتل مغربی های داعش چیست؟

علت افزایش قتل مغربی های داعش چیست؟
يکشنبه 23 خرداد 1395 - 21:28

العالم - تنگ تر شدن حلقه محاصره گروه تروریستی "داعش" در سوریه و عراق به افزایش کشته شدن سرکردگان مغربی آن در جبهه های جنگ انجامیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش در شهر "منبج" از توابع استان "حلب" در شمال سوریه به طور کامل از سوی "نیروهای دمکراتیک سوریه" که مورد حمایت فرانسه و آمریکا هستند، محاصره شده است. 
"برت مکگورک" نماینده ویژه رییس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش اعلام کرد که نیروهای سوریه دمکراتیک شامل کرد ها و ترکمان ها توانستند داعش را در منبج محاصره کنند که این موضوع به افزایش تلفات جانی و خسارات مادی گروه تروریستی داعش انجامید.
داعش در یکی از نبردهایش با نیروهای سوریه دمکراتیک یکی از سرکردگان امنیتی خود را در منبج از دست داد.
با اینکه نام این شخص اعلام نشده اما دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که مقتول از سرکردگان داعش در این شهر و مسئول امنیت منطقه فرودگاه منبج بوده است.  
این اولین بار نیست که داعش یکی از سرکردگان مغربی خود را از دست می دهد چه اینکه هر بار که با نبردی سرنوشت ساز در یکی از مناطق سوریه مواجه می شود مغربی هایش کشته می شوند چون مسئولیت ماموریت های رزمی را به عهده دارند.
این سرکرده مغربی پس از حملات هوایی ائتلاف بین المللی که در آن شماری از اهداف داعش و دو خودروی این گروه تروریستی حامل شماری تروریست منهدم شد، به هلاکت رسید.    
نیروهای سوریه دمکراتیک توانستند 90 روستا از توابع منبج را آزاد ساخته و 59 داعشی را به قتل رسانند.
همچنین توانستند با کمک کارشناسان ارتش فرانسه و آمریکا و پوشش هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به پیشروی هایی برسند. 

206-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها