کشتار اورلاندو، خونبارترین حمله در آمریکا

دوشنبه 24 خرداد 1395 - 09:45

تیراندازی در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا آمریکا بدترین حادثه تیراندازی در تاریخ این کشور و بدترین حمله ای است که از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 در آن رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه سی ان ان، عملیات تیراندازی دیروز (یکشنبه) در باشگاه شبانه همجنسگرایان در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا آمریکا که تاکنون 50 کشته و 53 زخمی بر جا گذاشته بدترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا و بدترین حمله ای است که از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 در خاک این کشور رخ داده است.

«بادی دایر» شهردار اورلاندو در کنفرانس خبری گفت: شمار قربانیان این حمله به 50 کشته و 53 زخمی افزایش یافته است.

مقامات آمریکا اعلام کردند که عمر صدیقی متین 29 ساله عامل حمله اورلاندو است. وی شهروند آمریکایی و افغان تبار است و به عنوان محافظ امنیتی ویژه کار می کرد، به همین علت مجوز حمل سلاح داشت.

وی هنگامی که پلیس، محل حمله را محاصره کرده بود با پلیس تماس گرفت و وفاداری خود را به گروه داعش اعلام کرد. 

پیش از این پلیس فدرال از او به علت مظنون بودن به افراطی گری، بدون تفهیم اتهام بازجویی کرده بود. وی در فهرست کنترل افراد مظنون به طرفداری از داعش قرار داشت.   

پس از این واقعه شهردار اورلاندو در این شهر حالت فوق العاده اعلام کرد و از فرماندار ایالت فلوریدا خواست به علت این که این حادثه تیراندازی بدترین نوع آن در تاریخ آمریکا به شمار می رود در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کند.

فرماندار ایالت فلوریدا نیز با اعلام حالت فوق العاده در این ایالت تاکید کرد که حمله به باشگاه شبانه در اورلاندو عملیات تروریستی است.

204 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها