60 میلیون حمله الکترونیکی به عربستان؟

60 میلیون حمله الکترونیکی به عربستان؟
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 17:17

العالم - شرکت امنیت اطلاعات "رپید 7" با انتشار پژوهشی درباره بیشترین حملات هکرهای اینترنتی گزارش داد: عربستان سعودی در سال 2015 میلادی در معرض 60 میلیون حمله الکترونیکی قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با این حال عربستان در فهرست کشورهایی که بیش از همه در معرض این نوع تهدید بوده اند، قرار ندارد؛ همچنین عربستان جزو 3 کشور عربی پر تهدید در زمینه حملات هکرهای اینترنتی هم نمی باشد.
روزنامه "عکاظ" عربستان در این باره گزارش داد: بلژیک، تاجیکستان و "ساموا" در اقیانوس آرام در معرض بیشترین هک قرار داشته اند؛ پس از این کشورها استرالیا و چین قرار دارند که آمریکا این دو کشور را منبع حملات الکترونیکی می داند.   
در این پژوهش آمده است: به رغم افزایش حملات فرضی، کشورهای زیادی همچنان متکی به خدمات اینترنتی غیر امن هستند.
این پژوهش که 50 کشور را شامل شده، حاکیست: آمریکا در رتبه 14، انگلستان در رتبه 23، قطر در رتبه 17، یمن در رتبه 18 و الجزایر در رتبه 25 حملات هکرها قرار دارد.
این شرکت فهرستی نیز از کشورهایی تهیه کرده که از همه کمتر در معرض چنین خطری قرار دارند که شامل کرواسی، دانمارک، لوکزامبورگ، مقدونیه، فلسطین اشغالی، پاکستان، قبرس، آلمان و سوییس است.   
گزارش های آمریکا نیز حاکیست که چین و اندونزی در صدر جدول هکرهای الکترونیکی در جهان هستند؛ چینی ها توانسته اند داده های 21 آمریکایی را در سال 2015 هک کنند.  

206- 201
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها