آیا بغدادی در ماه رمضان آفتابی می‌شود؟

روزنامه اسراییلی مخفیگاه خلیفه را لو داد!

روزنامه اسراییلی مخفیگاه خلیفه را لو داد!
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 22:46

العالم ـ یک روزنامه صهیونیستی ادعا کرد که توانسته مخفیگاه ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را حدس بزند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "ارتوز شیوا" آورده است که تراکم جمعیتی شهر رقه در سوریه از لحاظ تئوری، محلی ایده آل برای مخفی شدن به شمار می آید و بغدادی می تواند در آنجا احساس امنیت کند زیرا احتمال وقوع تلفات گسترده در میان غیرنظامیان و نیز دشواری های عملیاتی در صورت حمله نیروهای ویژه سبب می شود تا وی در موقعیتی امن قرار گیرد.

درگزارش روزنامه اسراییلی آمده است که باور مقامات امنیتی آمریکا و ارزیابی های اطلاعاتی آمریکا، نشان می دهد که به لحاظ تئوری، بغدادی دور از رقه فعالیت می کند، البته آنان این احتمال را نادیده نمی گیرند که چه بسا بغدادی آزادانه در تمام مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه تردد می کند.

به گفته یک مقام اطلاعاتی آمریکایی، بغدادی تدابیر امنیتی عملیاتی و "استثنایی" در پیش می گیرد تا خود را همواره دور از دسترس قرار دهد. این در حالی است که بر اساس گزارشهای اطلاعاتی آمریکا، بغدادی دست کم دو بار در موصل ظاهر شده و این بدان معناست که به طور مستمر در حال تردد است.

بریت ماگورک فرستاده آمریکایی به ائتلاف بین المللی اظهار داشت که پیش بینی می شود بغدادی در ماه رمضان ظاهر شود؛ زیرا عدم حضور وی در این ماه نوعی ضربه ای نمادین برای کسی است که خود را خلیفه مسلمانان می داند و گمان می رود که وی لااقل سالی یکبار برای هواداران خود سخنرانی کند.

یادآور می شود که اکثر کارشناسان بر این باورند که داعش ساخته دست اسراییل و قدرتهای استکباری به منظور خدشه دار کردن چهره اسلام و ایجاد اختلاف میان امت و تجزیه کشورهای اسلامی است که خطری برای رژیم اشغالگر به شمار می آیند.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها