آخرین خواستۀ مرسی از دخترش چه بود؟

آخرین خواستۀ مرسی از دخترش چه بود؟
سه شنبه 25 خرداد 1395 - 12:31

دختر محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شدۀ مصر، وصیت پدرش در شب دستگیری را افشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از "عربی 21"، شیماء مرسی در این باره گفت: «پس از سخنرانی مشهور پدرم در شب کودتای نظامی، او به استراحتگاه گارد ریاست جمهوری بازگشت، جایی که ما شب را در کنار او به سر بردیم».
شیماء در توصیف حالت پدرش در آن شب گفت: «بسیار آرام بود. طبق معمول، زیاد صحبت نکرد. با وجود این، در آن شب، سخنانی گفت که هر کلمه اش می تواند برای من یک الگو باشد».
وی افزود: «به زعم خودم برای دلداری پدرم به او گفتم: ناراحت نباش پدر. این مردم لیاقت حاکمی مثل تو را ندارند. تو نعمتی هستی که به آن کفر ورزیدند. باید این نعمت از آنان گرفته شود تا ادب شوند. انتخاب تازه شان نوش جانشان باشد. آن ها تنها لیاقت کسانی را دارند که ذلیلشان کنند و دار و ندارشان را به غارت ببرند».
دختر مرسی دربارۀ واکنش پدرش به سخنان او دربارۀ مردم مصر گفت: «حق نداری دربارۀ آن ها این طور صحبت کنی. ملت مصر یک ملت مظلوم است که سال های طولانی رنج کشیده است».
شیماء افزود که پدرش به او گفته است: «از مردم مصر خشمگین نباش. من نگران خودم نیستم بلکه نگرانی بلایی هستم که سکوت در برابر این جنایت بزرگ بر سر آنان می آورد».
شیماء مرسی گفت آخرین وصیت پدرش به او این بود که «برای پدرت بی تابی نکن. هر اتفاقی که بیافتد، تو – مثل همیشه – با مردم مهربان باش».
محمد مرسی، در سال 2013، پس از سلسله ای از اعتراضات مردمی، با دخالت نظامیان مصر بر کنار و زندانی شد.
220
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها