شرط اصلی سوریه برای همکاری با کشورهای غربی

شرط اصلی سوریه برای همکاری با کشورهای غربی
سه شنبه 25 خرداد 1395 - 17:27

سرلشکر علی مملوک رییس دفتر امنیت ملی سوریه خبر سفر رییس اطلاعات فرانسه به دمشق را بی‌پایه و کذب دانست.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، مملوک همچنین خبر تحویل دادن اسامی اعضای داعش به نمایندگان پارلمان انگلیس را تکذیب کرد.
وی در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: دمشق همکاری با هیچیک از کشورهای غربی را نمی پذیرد، مگر آنکه شرط سوریه مبنی بر بازگشایی سفارت خانه ها تحقق یابد.
مملوک همچنین خبر برقراری ارتباط میان روس ها و برخی از فرماندهان جیش الحر را به شدت تکذیب کرد.
روزنامه انگلیسی تلگراف پیش از این مدعی شده بود که مقامات سوریه فهرست اسامی اتباع انگلیسی و دیگر اتباع عضو صفوف تشکیلات تروریستی داعش را در اختیار پارلمانی های انگلیس قرار داده اند.
بنا بر ادعای تلگراف، فهرست یاد شده در بردارنده اسامی 25 تبعه انگلیسی عضو داعش است که تا کنون 14 تن از آنان کشته شده اند و در میان کشته ها دو برادر قرار دارند که دو سال پیش از شهر "برایتون" به سوریه سفر کرده اند.
اما دفتر رسانه ای ریاست جمهوری سوریه یکشنبه گذشته اخبار انتشار یافته در این خصوص را بی پایه و اساس دانست.
از سوی دیگر، برخی از رسانه های گروهی مدعی شده بودند که روسیه در صدد جذب برخی از فرماندهان جیش الحر است که از آمریکا کمک دریافت می کردند. این خبر هم از سوی رئیس سازمان امنیت سوریه تکذیب شد.
برخی پایگاه های خبری در همین راستا به دیگر گروه های تروریستی سوریه مانند جبهه به اصطلاح انقلابیون سوریه و جنبش حزم اشاره کرده و مدعی شده اند که شماری از فرماندهان نظامی پیشنهاد همکاری با روسیه را پذیرفته اند و برخی نپذیرفته اند و برخی نیز هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته اند!

7- 209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها