اعتراف سفیر عربستان به مصری بودن دو جزیره

اعتراف سفیر عربستان به مصری بودن دو جزیره
سه شنبه 25 خرداد 1395 - 21:51

یکی از وکلای مدافع مصر با ارائه مدرکی جزایر مورد منازعۀ تیران و صنافیر را متعلق به کشورش دانست.

"خالد علی" مدرکی به دادگاه اداری مصر ارائه کرد که در این مدرک جزایر تیران و صنافیر را که نظام قاهره چندی پیش به عربستان بخشید، بخش جدانشدنی از خاک کشورش دانسته است.
علی در دادخواست تقدیمی خود به دادگاه اعلام کرد که انگلیس در گذشته پیش از برگزار کردن رزمایشی برای ارتش خود در جزایر تیران و صنافیر موافقت دولت وقت قاهره را کسب کرده بود که این کسب اجازه بی شک بیانگر تعلق داشتن جزایر مذکور به مصر است.
علی، دیوان حقوقی مصر (هیئة قضایا الدولة) را که به مسائل حاکمیت ملی رسیدگی می کند، به عدالت گریزی متهم کرد و گفت: دیوان حقوق ملی عدالت را نادیده می گیرد زیرا مدارک قطعی دالّ بر تعلق جزایر تیران و صنافیر به مصر را به مراجع ذیربط ارائه نمی کند.
علی افزود: نامه سفیر عربستان در قاهره به پادشاه کشورش نشان می دهد که جزایر تیران و صنافیر متعلق به مصر است زیرا سفیر عربستان در نامه خود نوشته بود که در این جزایر پرچم مصر به اهتزار درآمده و ما از تلاش برادران مصری تشکر می کنیم.
این حقوقدان مصری که مخالف نظام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر است، افزود: سفیر عربستان گفته بود که وجود نیروهای مصری در جزایر تیران و صنافیر باعث آرامش خاطر ما و ملت های همسایه است.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها