پس از حذف خبری علیه بن سلمان؛

خبرگزاری اردنی: کار ایران بود!

خبرگزاری اردنی: کار ایران بود!
سه شنبه 25 خرداد 1395 - 22:26

العالم ـ در پی انتشار خبری علیه جانشین ولیعهد عربستان در خبرگزاری رسمی پترا، برخی منابع اردنی به نقل از العربیه ایران را به هک کردن سایت این خبرگزاری متهم کردند؛ گویی "هک شدن از سوی ایران" بهانه خوبی برای حذف خبرهای افشاگرانه است که گاه از برخی خبرگزاری‌های عربی به بیرون "درز" می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیچ بیانیه رسمی مبنی بر اتهام صریح هکرهای ایرانی صادر نشده؛ اما سایت شبکه سعودی العربیه مدعی شد که منبع هک کردن سایت خبرگزاری "پترا" در ایران است و این همان چیزی است که خبرگزاری اردنی "عمون" نیز به آن اشاره کرده است.

به نوشته "رای الیوم"، منابع مزبور اشاره کردند که اردن از اینترپل خواسته تا در این حادثه تحقیق کند.

بدین ترتیب خبرگزاری پترا مسئولیت خود درباره خبری مربوط به محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان را رد کرد. خبرگزاری اردن، (پترا)، روز یکشنبه بخشی از سخنان محمد بن سلمان (فرزند پادشاه و جانشین ولیعهد سعودی) را منتشر کرده بود که نشان می داد عربستان 20 درصد از هزینه های انتخاباتی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در ریاست جمهوری آمریکا را پرداخت کرده است.

خبرگزاری پترا در توضیح این امر آورده است که خبرهایی که به آن نسبت داده شده و در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، پس از وقوع نقص فنی چند دقیقه ای در سایت خبرگزاری در شامگاه یکشنبه گذشته بوده است! و به محض اطلاع سیستم کنترل و کادر فنی از این مساله، پخش اخبار متوقف و سایت نیز تعطیل شد و به سایت جایگزین منتقل شد. همچنین مشخص شد این نقص در واقع تلاش برای هک کردن پخش اخبار در خبرگزاری و سایت اینترنتی آن بوده است.

پترا همچنین مدعی شد: «از انتشار خبری ساختگی در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی که به ما نسبت داده شده است، غافلگیر شدیم. محتوای خبر این گونه است که خبرگزاری پترا خبری درباره جانشین ولیعهد عربستان منتشر؛ و سپس آن را حذف کرده است؛ در حالی که این امر صحت ندارد».

این خبرگزاری بر پایبندی کامل خود به سیاستهای دولت اردن و اصول و آرمانهای ملی و قومی و رفتار حرفه ای و معیارهای اخلاقی تاکید کرد.

به ادعای رای الیوم، اما روابط اردن و ایران در خفا بسیار تیره است و این تیرگی ریشه در مسائل سیاسی و امنیتی دارد و سفارت ایران در امان، در "انزوای سیاسی" به سر می برد.

7- 210

پربیننده ترین خبرها