روایت مردم فلوجه از رفتار بسیج مردمی +فیلم

سه شنبه 25 خرداد 1395 - 23:24

فلوجه، العالم ـ پس از آزادی مناطقی از محور غربی فلوجه، نیروهای پشتیبان و بسیج مردمی عشایر، کمک به خانواده‌های محاصره شده و انتقال آنها به مناطق امن‌تر را ادامه می دهند.

خبرنگار العالم گزارش داد که نیروهای مشترک عراق به همراه مردم عشایر توانستند صدها خانواده را از مناطق البوعلوان و الازرقیه و الفلاحات در محور غربی شهر فلوجه انتقال دهند. این در حالی است که عناصر مسلح برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مشترک از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند. پس از آزادی مناطق الصبیحات و الفلاحات و بخشهای گسترده از منطقه البوعلوان و الازرقیه و النساف در محور غربی فلوجه واقع در غرب کشور، نیروهای پشتیبان و بسیج مردمی عشایر به نجات خانواده های محاصره شده و انتقال آنها به مناطق امن تر ادامه دادند.

زیدان خلف فرمانده هنگ الحبانیه در گفتگو با شبکه خبری العالم، با بیان اینکه خانواده هایی که در منطقه الفلاحات نزد گروه تروریستی داعش اسیر بودند به مناطق امن منتقل شدند، تاکید کرد که کمبودهایی در زمینه ارائه خدمات برای آنها وجود دارد حال آنکه مجروحان آنها به بیمارستان ها منتقل شدند.

سروان محمد فرحات از پلیس الانبار نیز به العالم اظهار داشت: با همکاری نیروهای ارتش، بسیج مردمی عشایر، پلیس محلی و نیروهای فوق العاده، منطقه النساب به طور کامل آزاد شد و پرچم ها بر فراز ساختمان ها برافراشته شدند.

وی افزود: ما علاوه بر مسئولیت نبرد، وظیفه انتقال خانواده از مناطق درگیری را نیز به عهده داریم.

نجات یافتگان از فلوجه با اشاره به زندگی سخت خود تحت سلطه داعش، تاکید کردند که پس از پیشروی سریع نیروهای امنیتی در تمام محورها، داعش از خانواده ها به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

شهروندی از فلوجه گفت: اعضای بسیج مردمی بسیار دوستانه و برادرانه از ما استقبال کردند و با آنکه از مناطق تحت سلطه داعش بودیم، با ما به عنوان داعشی برخورد نکردند، بلکه کاملا اخلاقی و برادرانه با ما رفتار کردند و ما را از یک بحران و زندگی دشوار نجات دادند؛ در آنجا نه غذایی بود و نه دارویی. داعش همچنان برخی از غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی نگه داشته است.

خسارتهای گسترده داعش و از دست دادن اغلب مناطقی که گمان می کرد قلعه هایی غیرقابل نفوذ هستند، سبب شده که در برخی تحرکات خود در داخل شهر دچار سردرگمی شود، تا اینکه ساکنانی را که تلاش کرد از آنها به عنوان سپر انسانی و آخرین حربه برای جلوگیری از پیشروی نیروهای امنیتی استفاده کند نیز از دست داد.

3ـ101

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها