68 درصد آمریکایی‌ها: حمایت از عربستان قطع شود

68 درصد آمریکایی‌ها: حمایت از عربستان قطع شود
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 15:10

نتایج یک نظرسنجی تاکید می کند که 68 درصد آمریکایی‌ها از قطع حمایت کشورشان با عربستان به خاطر حمایت از تروریسم موافق هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رای الیوم نوشت: هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا نیز عربستان را به همراه قطر و کویت به حمایت از افراط گری متهم کرد.

پیش از این، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با مجله آتلانتیک در ماه مارس ریاض را به حمایت مالی از افراط گری در دنیا متهم کرد. سپس نوبت به دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا رسید تا  اتهامات مشابهی را مطرح کند و از ریاض بخواهد تا نه فقط هزینه حمایت آمریکا از عربستان را پرداخت کند بلکه تلویحا بر ضرورت توقف مهاجرت و صدور ویزا برای کشوری که تروریست به خارج صادر می کند، تاکید کرد.

ترامپ این سخن را در اشاره به عربستان و برخی کشورهای دیگری مطرح کرد.

دست آخر نیز نوبت به هیلاری کلینتون رسید که با قدرت به اوباما و ترامپ ملحق شده و بعضی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در راس آنها عربستان را به حمایت از افراط گری جهانی و تروریسم برآمده از آن متهم کند.

گفته های کلینتون یک روز پس از حمله تروریستی عمر متین شهروند آمریکاییِ افغانستانی تبار در باشگاه شبانه همجنس گرایان در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا بیان شد که در آن 49 نفر کشته شدند.

کلینتون روز دوشنبه در گردهمایی در ایالت اوهایو تصریح کرد: وقت آن رسیده که سعودی ‌ها و قطری ها و کویتی ها و دیگران جلوی اتباع خود را در حمایت از سازمان های افراطی بگیرند. باید از حمایت از مدارس و مساجدی دست بردارند که افراط گرایی را ترویج و شمار زیادی از جوانان را به مسیر افراطی گری در دنیا سوق می دهند.

این درحالی است که یک نظرسنجی که برای خبرگزاری اسپوتنیک روسیه انجام شده حاکی است: 68 درصد آمریکایی ها از واشنگتن می خواهند که از عربستان تا زمانی که این کشور حمایت نکردن خود از تروریسم را نشان نداده است، حمایت نکند.

در همین حال، افکار عمومی آمریکا نیز تحت تاثیر سیاست فشار بر عربستان قرار گرفته است زیرا نظرسنجی موسسه انگلیسیPOPULUS   نشان می دهد که 68 درصد آمریکایی ها مخالف هرگونه حمایت واشنگتن از ریاض هستند.
این نظرسنجی چند هفته قبل از حمله اورلاندو به درخواست خبرگزاری اسپوتنیک انجام شده و نتایج آن هفته گذشته منتشر شده است.

در این نظرسنجی این پرسش مطرح شد که آمریکا چگونه می تواند با کشورهای مثل عربستان که متهم به تروریسم هستند، ارتباط برقرار کند؟

12 درصد سوال شوندگان تصریح کردند که باید از عربستان حمایت شود. 20 درصد هم موضعی نگرفتند. در این میان، 68 درصد سوال شوندگان بر ضرورت توقف هرنوع حمایت از عربستان به علت تروریسم تاکید کردند.
 

پربیننده ترین خبرها