استقبال صهیونیست‌ها از شرکت نکردن ایرانی‌ها در حج

استقبال صهیونیست‌ها از شرکت نکردن ایرانی‌ها در حج
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 20:25

العالم- رژیم صهیونیستی از اقدام عربستان سعودی در محروم کردن حجاج ایرانی از زیارت خانه خدا که با حذف شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" در مراسم حج همراه بود، استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حزی سیمانتوف"، کارشناس مسائل خاورمیانه شبکه  10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، در گفت وگو با این شبکه گفت: «حجاج ایرانی امسال با حجاج اهل تسنن در مراسم حج همراهی نمی کنند؛ این تحول در پی خودداری ایران برای امضای مجموعه خواسته های عربستان در زمینه اینکه اجرای چه مراسمی ممنوع و چه مراسمی مجاز است، روی داد».
به گفته سیمانتوف، آنچه برای حجاج ایرانی ممنوع اعلام شده است، برگزاری مراسم برائت از مشرکین، تجمع آنها و سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا همانند زمانی که احمدی نژاد عازم حج شده بود، می باشد.
این کارشناس صهیونیست افزود: «عربستان انتظار دارد که تهران با عدم برگزاری این مراسم موافقت کند، اما ایرانی ها شروط عربستان را نپذیرفتند و برای اولین بار و پس از 20 سال حجاج ایرانی در مراسم حج امسال مشارکت نمی کنند».
وی افزود: «هجوم معترضان ایرانی به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری عربستان در مشهد در پی کوتاهی ریاض در حفظ سلامت حجاج ایرانی و عدم عذرخواهی ریاض از حادثه منی که طی آن دهها حاجی ایران جان باختند، به اختلافات دو کشور دامن زد».
 

پربیننده ترین خبرها