مجوز خاکستری داعش به بعضی خانواده ها در شرقاط

مجوز خاکستری داعش به بعضی خانواده ها در شرقاط
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 09:17

یک مسؤول نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت گروه داعش به اکثر خانواده های ساکن درمنطقه شرقاط در شمال تکریت، اجازه خروج از این منطقه را نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جبار المعموری" به شبکه السومریه گفت که عناصر داعش در شرقاط درساعات گذشته، در وضعیت خوبی نبوده اند.

المعموری افزود: داعش در ساعات گذشته از خروج خانواده ها از مرکز منطقه شرقاط (120 کیلومتری شمال تکریت) جلوگیری کرده است وفقط به کسانی که "برگۀ خاکستری" دارند، اجازه خروج از شرقاط را داده است و این برگه، به منزله سندی است که فقط به خانواده های سرکردگان و عناصر داعش که قصد فرار به سمت موصل دارند، داده می شود.

المعموری اظهار داشت: با نزدیک شدن زمان شروع عملیات آزاد سازی منطقه شرقاط، داعش تلاش می کند تا خانواده ها را در مرکز این منطقه نگاه دارند تا از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

وی با اشاره به قتل 7 نفر در یکی از کوچه های شرقاط به دست عناصر داعش، گفت میزان همکاری اهالی با نیروهای عراقی و داوطلب مردمی بسیار خوب بوده است.

المعموری تاکید کرد که به خوبی از توانایی های داعش در شرقاط آگاه هستیم.

گروه داعش ژوئن 2014 شرقاط را به اشغال خود درآورد و این منطقه بعداً به یکی از مهم ترین مواضع داعش در استان صلاح الدین تبدیل شد.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها