تقدیر مسؤول اسرائیلی از مواضع عربستان ضد ایران

تقدیر مسؤول اسرائیلی از مواضع عربستان ضد ایران
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 10:18

رئیس ادارۀ اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل به صورت علنی از مواضع پادشاه عربستان ضد جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت عربی 21، تمجید "هرتسی هلیفی" از "تلاشهای عربستان تحت فرمان ملک سلمان برای مقابله با ایران"، درحالی مطرح شد که برخی مسؤولان این رژیم نیز طی سالهای اخیر بارها به روشهای مختلف از کانالهای ارتباطی محرمانه اسرائیل با برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس خبر داده‌اند.
هلیفی در نشستی امنیتی در هرتزلیا گفت: "اکنون عربستان، همان کشوری نیست که ما یک سال و نیم قبل دیدیم. در این کشور (اکنون) پادشاهی متفاوت حاکم است و شبکه‌ای در حمایت از وی وجود دارد."
وی در تمجید از مسؤولان کنونی عربستان افزود: "عربستان تمایل بیشتری به طرح (صلح با اسرائیل) دارد، و به دنبال فرماندهی اردوگاه سنی در خاورمیانه است. این کشور شاید قدرتمندترین موضع را ضد ایران در خاورمیانه اتخاذ کرده، و اصلاحات ساختاری عمیقی را اجرا کرده که هدف از آن تغییر اقتصاد عربستان در سال 2030 است، تا دیگر بر نفت تکیه نکند."
این مسؤول امنیتی رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزئیات بیشتری، گفت: "پدیده‌ای بسیار قابل توجهی در آنجا وجود دارد. بعضی از این کشورهای سنی به منافع ما نزدیک شده‌اند. این امر قابل توجه است. این یک فرصت است."
"دوری گلد" مدیر کل وزات امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در هرتزلیا گفت: "گفتگوهایی با دولتهای عربی در جریان است."
گلد با این حال اشاره ای به نام آن کشورهای عربی نکرد.
وی افزود: "کشورهای عرب میانه رو که با اسرائیل روابط پنهان دارند، در حکم آب گرم زیر یخ هستند."
رادیو اسرائیل به نقل از گلد گزارش داد: "هم اکنون فرصت های بسیاری برای برقراری روابط پنهان با کشورهای عربی فراهم شده است، زیرا بسیاری از این کشورها از افزایش نقش و نفوذ ایران در منطقه نگران هستند."

پربیننده ترین خبرها