سازمان ملل نامۀ عربستان را بی‌پاسخ گذاشت!

سازمان ملل نامۀ عربستان را بی‌پاسخ گذاشت!
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 10:43

سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسامی منابع اطلاعات مهمی را که باعث گنجاندن عربستان و متحدانش در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر شد، فاش نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل نام عربستان را به علت کشتار کودکان یمن در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر گنجانده بود ولی سرانجام تحت فشار آل سعود نام عربستان و همدستانش را از این لیست حذف کرد.
استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل متحد دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که عربستان در نامه ای خواستار فاش کردن اسامی منابع اطلاعات مورد استناد سازمان ملل برای گنجاندن نام عربستان و متحدانش در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر شده بود، که جوابی به این نامه داده نشد.
دوژاریک گفت : هویت و جزئیات مربوط به منابع اطلاعات مورد استناد گزارش های سازمان ملل فاش نخواهد شد، خصوصاً اگر این گزارش ها مربوط به مناطق جنگی باشد و با این حال آماده دریافت هر گونه اطلاعاتی از عربستان و متحدانش هستیم .
سازمان ملل نام عربستان و متحدانش را به علت قتل 510 کودک و مجروح کردن 667 کودک دیگر در یمن مجرم شناخت و در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر گنجاند، ولی گزارش های مراکز حقوقی یمنی حاکیست که آل سعود و همدستانش تاکنون بیش از 3 هزار کودک یمنی را به قتل رسانده اند.
عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل روز 8 ژوئن در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار فاش کردن اسامی منابع اطلاعات مورد استنادش برای گنجاندن نام عربستان و متحدانش در لیست سیاه ناقضان حقوق بشر شده بود.
عربستان تهدید کرده بود که اگر سازمان ملل نامش را از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر حذف نکند، دیگر به نهادهای وابسته این سازمان کمک مالی نخواهد کرد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها