اعزام جنگنده و نظامیان لهستانی به عراق و کویت

اعزام جنگنده و نظامیان لهستانی به عراق و کویت
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 12:20

لهستان از تصمیم خود برای اعزام جنگنده های اف - 16 و حدود 200 نظامی به کویت و عراق برای مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه السومریه، " پاول سولوش" مشاور امنیتی و دفاعی رئیس جمهور لهستان گفت که این کشور تصمیم گرفته چندین فروند جنگنده اف 16 و حدود 200 نظامی به کویت و عراق بفرستد.

خبرگزاری لهستان به نقل از پاول سولوش گزارش داد که این جنگنده‌ها و نظامیان را در راستای عملیات ضد داعش به کشورهای کویت و عراق می ‌فرستد.

سولوش افزود: 150 نظامی و تعداد دیگری از مقامات نظامی به کویت و 60 نیروی ویژه به عراق اعزام خواهند شد.

" بیتا سیدلو" نخست وزیر لهستان این درخواست های ضروری را به اندریه دودا رئیس جمهوری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور و تنها شخصی که می تواند با ماموریت اعزام نظامیان لهستانی به خارج بر اساس قانون اساسی این کشور موافقت کند، فرستاده است.

سولوش اظهار داشت که موافقت رئیس جمهوری با این تصمیم تقریباً نهایی است و وی بارها اعلام کرده است که لهستان که به عنوان عضو ناتو انتظار حمایت برای تقویت جناح شرق را دارد، آماده حمایت از دیگر کشورهای عضو ناتو برای مقابله با خطرهای متوجه جناح جنوبی است.

" انتونی ماسیرویز" وزیر دفاع لهستان در بروکسل طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که چهار فروند جنگنده اف – 16 لهستان قبل از شروع نشست سران ناتو در 8 و 9 ژوئیه آتی در ورشو ، وارد پایگاه های ناتو در خاورمیانه شوند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها