حمله سایبری که خشم ناتو را برانگیخت

حمله سایبری که خشم ناتو را برانگیخت
پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 - 19:51

پیمان آتلانتیک شمالی ناتو بار دیگر روسیه را به تقویت توان نظامی خود متهم کرد و هشدار داد که "چاره ای جز واکنش ندارد".

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ناتو خاطرنشان کرد که حتی یک حمله سایبری ساده را یک اقدام علیه یکی از اعضای خود تلقی خواهد کرد و می تواند باعث شعله ور شدن نبرد نظامی شود.
روزنامه آلمانی بیلد در شماره امروز خود نوشت: ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ادعا کرد که روسیه می خواهد از توان نظامی خود برای ایجاد یک منطقه نفوذ خاص خود بهره بگیرد.
استولتنبرگ گفت: ما هم اکنون شاهد گسترش توان نظامی روسیه در مرزهای ناتو از جمله مناطق قطب شمال و دریای بالتیک و مساحت امتداد یافته میان دریای سیاه و دریای مدیترانه هستیم. روسیه همچنین بدون اعلام قبلی مانورهای نظامی خصمانه گسترده ای انجام می دهد و ما مجبوریم به آنها پاسخ دهیم .
وی افزود: اظهار قدرت ناتو و آمادگی برای مذاکرات بهترین شرط گفت وگو با روسیه است.
وی تاکید کرد: بدیهی است ما خواهان رویارویی با روسیه و آغاز جنگ سرد جدید نیستیم و تمامی اقدامات ناتو در بردارنده وجهه دفاعی هستند.
استولتنبرگ ادامه داد: ناتو نه تنها در صدد ایجاد کشمکش نیست بلکه سعی دارد مانع از وقوع هر گونه درگیری نظامی شود.
وی خاطرنشان کرد: استقرار نیروهای ناتو در شرق واکنش هم تراز اقدامات خصمانه روسیه به شمار می رود.
رسانه های گروهی آمریکا یک گروه هکر را متهم کرد که به سود دولت روسیه عمل کرده و تقریبا یک سال است که پایگاه اطلاعاتی حزب دمکرات آمریکا را مورد یورش قرار داده است اما کرملین بطور کامل هر گونه ارتباط میان دولت روسیه و این موضوع را رد کرد.
این در حالی است که یک هکر ناشناخته به نام " Guccifer 2.0" دیروز به پایگاه اطلاعاتی کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا حمله کرد.
209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها